Monday, May 12, 2008

Skånes djurpark och lite annat

I helgen har vi gått och gått och gått en himla massa. Vi har njutit av det fina vädret och knappt varit inomhus. I lördags gick vi bort till svärisarna, en si så där 3 km enkel (och vi gick hem med!). Där åt vi kvällsmat och grillade. Bemi busade järnet så klart.

Igår var vi i Skånes djurpark med familjen Jacobsson, en i BB-maffian. Det var bestämt sedan länge och vi hade ju tur med vädret. Eller egentligen otur eftersom djuren inte visar sig speciellt mycket när det är så varmt. Men vi hade en trevlig dag men oj va slut man var när man kom hem. Både i kropp och knopp. Solen tar enormt just nu och det är rena rama sommarvärmen. Bemi tyckte det var jätteskoj att titta på alla djur och alla människor i parken. Fick han bestämma skulle han gärna ha gått hela tiden.

Benjamin har förresten lärt sig ett nytt ord och dess innebörd - NEJ. Och han säger det på ett så speciellt sätt och till allt just nu. Allt är nej. Tokbus!

Idag funderar både Roger och jag på att ta ut lite flex och gå hem tidigt. Jag vet inte om vi planerar att göra något speciellt eller att bara ta det lugnt. Vilket som så är det lite extra familjemys!!

Här kommer några bilder från igår. Det är dåligt uppdaterat med bilder pga datorn där hemma. Jag lägger in dessa via jobbdatorn idag istället.

Bus tittar på hönorna.


Stork. De är så imponerande stora.


Jag tror att pappa och Bus tittar på sköldpaddor här...


Benjamin och farfar som också var med igår.


Pappa Puh och Bus åker traktor.


Bus och pappa Puh har tittat på björnarna. Det blev många pappa och son-bilder igår. Jag fastnade inte på en enda bild...

1 comment:

Ivy said...

Jag fastnade inte heller på många bilder i helgen... bara på tre och då var L nyvaken och jag hade alla vackra bilringar framme *fniss*

Nåja, älsklingarna fastnar på bild iaf - dem är viktigast!

Ni får annars ta en familjefotgrafering før att du ska vara med :)