Thursday, March 6, 2008

Varför inte?

Bemi var lös i magen i måndags på dagis och på natten brakade det lös, i dubbel bemärkning. Jag var hemma i tisdags med honom och han hade diarré hela dagen och kräktes. Igår var Roger hemma med honom och då fick han utslag ovan på fortsatta diarréer.

Idag hade han utslag på hela magen och ryggen och upp i ansiktet. Så idag var Roger på vårdcentralen med honom och det är en allergisk reaktion på penicillinet som han fick förra veckan. Så, det blev en dos kortison på vårdcentralen, recept på mer och på antihistaminer. Stackars min lilla älskade pojke. Varför ska han åka på ALLT? Är det inte bättre tills på måndag skulle vi återkomma. Åhhhh! *suck*

Ovanpå det ska Bemi och jag vara hemma själva i helgen. Roger åker till Jönköping i morgon vid lunch. Bemi var sjuk förra gången Roger var iväg också. Det är så typiskt. Men å andra sidan är Bemi ju nästan alltid sjuk så vad hade jag väntat mig?! Jag är bara så trött på det hela. Han åker på allt som han kan åka på.

Dock slapp han faktiskt de resistenta pneumokockerna. Ingen annan på dagis var smittad. *gut*

Nu hoppas jag att han snabbt blir bra igen och blir min lilla clown. Direkt när jag kom hem igår så var han som en plåsterlapp på mig. Enligt Roger hade han inte varit sån med honom. Det är så intensivt när han är på det sättet, jag får inget andrum alls.

Jag är bara så trött. Mår piss. Är så trött på hjärtat. Har konstanta extraslag just nu. Känns inte som om det är något uppehåll alls i det. Någon som vill byta med mig?

Ovanpå det har jag några utslag på fingrarna. Jag trodde det var som jag var torr och det är det kanske men det gör så in i hundan ont. Fingrarna är helt svullna så det känns obehagligt i dem också. Sen har det väl inte blivit bättre av att jag använt handsprit eftersom vi var rädda att det var maginfluensa Bemi hade. Men utslagen hade jag redan innan jag började med handspriten. Jag sitter med min lilla burk handkräm här bredvid tangentbordet och smörjer och smörjer. Inte blir det bättre men det lindrar klådan lite för stunden.

2 comments:

Ivy said...

Kram till dig Hanna! Hoppas att Bemi är frisk snart... har ni kollat hans värden etc när han har varit frisk? Ifall att han behöver tillskott eller så, iom atthan åker på så mycket?

Jag är gräsänka jag med till helgen. A ska till Örebro och meka med vår bil - vi stannar hemma eftersom Louisa är på inskolning hos dagmamma denna vecka och börjar nästa så hon ska få fokusera på det.

Ivy said...

Inskolningen går ganska bra, hon har skrikit pappa-pappa (uff, uff) när A har lämnat men hon har lekt med en docka där som hon tycker är hennes och så kör hon lite med de två andra pojkarna som ocksgår där. När A har kommit tillbaka - efter två timmar, så är det upp i famn, de äter lunch där och därefter går dem. Hon är jätte bestämd på att ge dagmamma en kram och høgt säga HEJDÅ och vinkelivink till dagmamma (alltså ska hon absolut inte vara kvar).

På måndag är det hennes första riktiga dag 9-15 ca.