Wednesday, March 12, 2008

Semester

Nu har jag skickat iväg min ledighetsansökan inför sommaren. 6 veckor helt ledigt och en vecka när jag jobbar 50%.

Jag har valt att ta 4 veckors semester i sommar och 2 veckor föräldraledigt. Den veckan jag jobbar 50% är Bemis första vecka på dagis efter sommaren så jag tyckte det kändes schystast att ge honom en mjukstart. Roger jobbar dessutom hela dagar den veckan så Bemi hade fått gå till kl 16 varje dag den veckan annars. Så jag tar halva föräldradagar.

Jag ska vara ledig från den 30 juni och börjar sen jobba igen den 11 augusti (50%). Lite kortare semester än i fjor men 6 veckor är helt ok. Sen jobbar jag lite mer än en månad och sen är jag ledig en vecka igen när vi ska till Rhodos.

Det enda som vi har inplanerat somvi ska göra på semestern är att vi ska till Danmark, Skagen i juli. Resten av sommaren är öppen. Vi hoppas på en fin och solig sommar så Bemi kan bada en massa! *längar* Jo och så fyller jag ju år en lördag i år och då passar det nog ypperligt att ha en grillfest. Tror ni inte det?! *me like BBQ*

Och jag har fortfarande 2 veckors semester kvar efter att jag tagit ut de 4 veckorna på sommaren och den veckan på hösten. Gött med lite sparade dagar ifall Trisha och Chris kommer till jul!

No comments: