Friday, March 7, 2008

Melodifestivalen nästa helg

Jag glömde ju berätta att Roger vunnit biljetter och vip-kort till finalen av Melodifestivalen i Globen nästa helg. Vi funderar skarpt på att åka upp och utnyttja vinsten. Vi har fixat barnvakt (morfar) och boende i Stockholm (Vandrarhemmet Fridhemsplan där vi bott innan). Vi har väl oxå enats om att köra upp där för det blir smidigast med överlämningen av Bemi på söndagen. Men jag är lite tveksam fortfarande. Dels pga hälsan, dels pga bilturen upp och ner (6 timmar x 2) och dels pga att vara borta från Bemi. Jag hatade ju att vara borta från honom när jag var på sjukhuset och det känns som en bit av mig saknas.

Men visst hade det varit ball? Lite coolt att se det live. Och biljetterna är värda en del och det bjuds på stor buffé med öl och vin till. Det är ju inte var dag man vinner biljetter sådär till något sånt...

Vi skulle egentligen på dop på lördag. Dop av lilla Bea och jag skulle fotografera. Hade sett fram emot att få testa kameran på något annat än Bemi, på ett "uppdrag". Och så är ju Bea så söt! Och i förrgår hittade jag en sån perfekt present till Bea (men den får hon ju ändå). Nåja, vi får se hur vi gör. Det är en vecka tills dess.

1 comment:

Unknown said...

Ta chansen att komma bort från vardagen och njut av Stockholm och melodifestivalen, det är du värd. Jag vet att det är svårt att vara borta från Bus, men det känns som du också behöver få vila upp dig och njuta lite, det är DU verkligen värd. Bamsekram till dig!! :)