Friday, March 7, 2008

Gräsänka och sjuk

Det är inte vårt år i år, så enkelt är det. Stjärnorna måste vara i någon form av obalans. Sjukdomarna förföljer oss. Nu är det min tur att ha kass mage. Men jag är inte helt hundra på att det är maginfluensa, jag tror snarare att det är stress. Stress av allt som hänt på sistone. Jag har varit själv hemma med Bemi väldigt mycket på sistone, den senaste månaden och det är tufft. Ovanpå det alla hans sjukdomar och oron det medför, mitt skenande hjärta och att aldrig må riktigt bra just nu, vantrivseln på jobb och lite annat. Inte konstigt att magen ballar ur.

Jag skulle egentligen åkt till min bror med familj i morgon. Det är second hand på deras öppna förskola och det brukar vara bra att handla lite dagiskläder där till Bemi. Men jag vågar inte åka dit ifall att det är maginfluensa. Vill ju inte smitta dem och barnen. Så Bemi och jag stannar hemma. Vi får se om farfar kommer över och avlastar mig lite genom att ta Bemi på en promenad. Farmor jobbar hela helgen så han är också själv hemma mestadelen av helgen.

Jag har ätit 2 "bagateller" med smör och en riskaka idag. Druckit ett glas vätskeersättning, en kopp the och lite vatten. Men jag blir tom illamående av vatten och ulkar. Om inte annat så är det en fin bantningskur (man ska se allt från den positiva sidan va?). Jag får se om jag kan få ner en rostad macka när Bemi lagt sig.

Bemi mår i alla fall bättre i sin mage. *tjoho* Inte en dag för tidigt. Hans utslag är lite mattare till färgen men blir mer röda när han blir ledsen eller när han sovit. Men han ska ju äta sina antihistaminer några dagar till. Sådär värst trött av dem verkar han inte bli....*typiskt*. Han är samma energitroll som vanligt. Om än något gnälligare stundtals.

Nu är det pyjamasdags här hemma och sen dags för stora medicinutdelningen till Bemi, sen "nonne" och i säng med han. Jag lär inte bi långvarig heller. Frågan är om det inte är bäst att se Let's dance i sängen så är jag på plats om jag skulle somna?!

En trött, tagen och sjuk Bemi i tisdags. Vi tittade lite på Toon Disney på TV.


Här visar han var han har "ajaj" - öronen.

No comments: