Monday, March 10, 2008

Morra av mig

Måste bara få morra av mig så att jag kan fokusera på arbetsuppgifterna sen.
På kommunikationsavdelningen är vi tre personer. Jag, kommunikationschefen och vår webbansvarige. Jag är ansvarig för trycksaksproduktionen och gör layout av olika slag. Inom Region Skåne har vi en pileallé som vi använder som en logga. Vi har precis börjat anamma denna allé i vår förvaltning. Tillsammans med denna allé ska vi ha med 2 loggor till, Region Skåne-loggan och vår egen förvaltningslogga. Jag har då börjat lägga vår logga i vitt i allén, kolla här. Chefen och jag har diskuterat denna layout tidigare då vi gjort annonser och vi tycker båda att det är snyggt att ha det så här. Det blir ganska mycket att trycka in 2 loggor i överkant (som webbansvarige vill att jag ska göra).

Nu har jag gjort ett dokument som ska ligga på webben och jag skickade det till webbansvarige för publicering. Då har han åsikter om varför jag har lagt loggan där nere (dokumentet som ni kan se ovan har han också lagt ut på webben utan att kommentera loggans placering). Jag förklarar varför den ligger där den ligger och han skickar mail tillbaka och fortsätter ifrågasätta. FYRA mail har jag fått där han fortfarande inte fattat vinken om att det är JAG som gör layout på trycksaker och han ansvarar för webben!

Han hänvisar till våra broschyrer, men de följer en sedan tidigare fast layout och där använder vi inte allén. Men han fattar inte att man kan ha två olika layouter för samma förvaltning utan allt ska se lika j-kla trist ut. *morrar*

Jag var bara tvungen att skriva av mig. Chefen är på semester och tillbaka på onsdag. Gissa om jag ska ta det med henne då. Hon måste klargöra för honom vem som gör layout och att man kan ha loggorna på olika ställen. *morr* Webbansvarige ville att han och jag skulle diskutera detta i morgon när han kommer ner (han sitter på kontoret i Kristianstad och jobbar) men jag sa att vi tar det på teammötet på måndag så hinner jag ta det med chefen först. Men det sista där vet inte han...

Såna här "små" petitesser retar gallfeber på mig. Ifrågasätta min kompetens som layoutare?! För det är det det känns som om han gör. Jag har i alla fall en utbildning i layout, det har inte han. Tillbaka till arbetsuppgifterna...
-------------------
Och nu ringde han mig till på köpet men jag var och hämtade vatten i köket och "hann" inte svara.... Orkar INTE prata med honom just nu.

No comments: