Tuesday, March 25, 2008

*Dansar och tjoar*

Roger ska åka till Gävle på lördag och titta på hockey. Han frågade lite om inte jag var sugen på att följa med men ärligt, nej, jag orkar inte. Jag är så trött just nu så det vet inga gränser. Så jag stannar hellre hemma med junior och myser lite med honom.

När Roger frågade igår om han fick åka frågade jag "vad får jag för det då?". Då var Andreas och Jenny där och Andreas var på min sida och flikade in att Roger kunde ju muta mig med en ny kameraväska varpå jag var snabb och svarade att jag hellre ville ha en BIA-maskin. Hehe. Och det verkade som om den gick hem, även om Andreas fick sig en blick och en muttrande kommentar "Du ska väl vara på min sida..." från Roger. Tack Andreas!!

Sen sa inte Roger mer. Men så idag hittade jag ett ställe som har maskinen med 25% rabatt och det gällde bara tom idag. Så jag skickade ett litet sms till Roger och svaret blev "beställ". Så det har jag gjort idag. *dansar och tjoar försynt på mitt kontor*

Roger ska ha stor cred för att jag fick beställa denna idag med tanke på vad vi ska göra ikväll...

Ikväll ska vi åka och skriva på papper och köpa ny bil!!! En Ford Focus kombi, 07:a, silvergrå. *Hanna lycklig* Jag älskar Focus och har saknat vår gamla som vi sålde 2003. Nu är vi åter focusägare och denna gången till en kombi. Den förra var också silvergrå.

Jag märker att sittkomforten har blivit viktigare för mig. Jag har svårt att ta mig ur för låga bilar. Vår mondeo är låg och det är ansträngande för mina benmuskler att ta mig ur bilen. Detta kommer bara bli mer och mer jobbigt så jag är glad att Focusen är hög att sitta i. Nu förstår jag mamma som hela tiden tjatade på pappa att våra bilar tvunget skulle vara höga. Som barn fattade jag inte vad hon tjatade om men nu förstår jag henne på ett helt annat sätt.

Nu ska jag gå och äta lunch. Håll tummarna att min BIA kommer FORT. Helst innan helgen så att Bemi och jag kan göra lite "projekt" i helgen *ler*.

1 comment:

Ivy said...

Som vanligt jätte härliga bilder Hanna! Han blir bara søtare och søtare Bemi!

Hoppas BIA hittar snabbt till dig denna vecka - finns hur många olika projekt som helst att gräva ner sig i... Här finns scraplust, men inte ork eller kreativitet till ngt just nu.

Tyvärr hittar vi inte øverføringskabeln till vår kamera så jag får inte øver några bilder idag heller! Kabeln ligger sækert nånstans i bilen *muttrar*