Sunday, March 23, 2008

Mysdag med massa besök

Idag har vi haft massa människor på besök och Bemi har trivts som fisken i vattnet. Först kom våra kompisar från Skövde (som är nere och hälsar på familjen över påsk) och fikade med oss innan de skulle köra hem till Skövde igen. Efter en stund kom våra kompisar som har tvillingarna Rasmus och Emil som är jämngamla med Bemi. Kompisbesöken överlappade varandra lite så vi fick en chans att träffas allihopa. När Bemi och tvillingarna petat lite i sin lunch gick vi ut till lekplatsen. Det var ett härligt vårväder idag (äntligen!!) så det gällde att passa på.

Nu har alla åkt, inkl pappa puh som är på hockey. Så nu är Bemi och jag själva hemma. Jag har gjort klart en inlämningsuppgift till min bildbehandlingskurs, passade på att använda mina nyvunna kunskaper på en av dagens bilder. Jag tog ju bara 130 bilder idag när vi hade besök....

Nu hoppas jag kunna pyssla en stund vid datorn innan de är dags för kvällsmat till junior. Jag önskar mig en BIA-maskin (Bind it all) i födelsedagspresent (tillsammans med allt annat som jag önskar...) eller så köper jag den när jag får tillbaka på skatten vilket ju är runt min födelsedag ändå så jag får ändå vänta. Men vad jag skulle säga var att jag sitter och pysslar lite i photoshop ocj indesign och gör lite fina sidor till en anteckningsbok, Den vill jag sedan binda samman med denna manick som jag önskar mig. I boken ska jag göra anteckningar om Bemis utveckling och så småningom ska jag göra en bok där vi skriver upp roliga kommentarer som Bemi kommer säger, det börjar bli aktuellt.

Nu ska jag pyssla så jag lämnar er med lite bilder från dagen.

Bemi, Emil och Rasmus gungar.


Bemi var lite rädd för rutschkanan idag, men han verkar ha en allmänt rädd dag idag...


Pappa och Bemi.


Bemi leker i sanden.


Mina boys.


Denna bilden har jag senare redigerat till min kurs. Här är den au natural.


No comments: