Sunday, September 7, 2008

Me&i

Iadg har jag haft Me&i-party. Det är alltid lika skoj att se kläderna på riktigt. De är så himla fina i färgerna och i kvaliteten. Efter en koll på hemsidan visste jag vad jag skulle spana in. Följande hamnade på min lista:

Underbar turkos pyjamas till Bemi. Hans första 2delade.


Så söt tröja med noshörningar. Kunde inte motstå.


Och denna limited edition tunika till mig. Så fin är den. Blir snygg till ett par svarta leggings. Hoppas den har kommit tills vi ska till Rhodos. Bilderna är lånade från Me&is hemsida.

Jenny och Aje kom och hjälpte mig med Bemi bus. Utan dem hade det inte gått så smidigt som det gjorde. Försäljaren som var här var dessutom jättebra och väldigt kunnig. Hon får gärna komma och visa vårens kollektion för oss nästa år!!

Nu är snart denna mastodont helg till ända. Jag har ju varit själv med Bemi sedan i torsdags eftermiddag då Roger åkte till Åmål. Nu kommer han hem vilken minut som helst och Bemi och jag håller på med kvällsmaten här mellan bloggandet. Igår var pappa och Gunilla nere och hjälpte mig med Bus så att jag kunde förbereda lite. Tack för hjälpen!!


------------------------------------------------------------------------------
Efter en antydan från Roger förstod jag att han nog tyckte att jag handlat för mycket Me&i idag. Att det blev för dyrt. Men nu är det gjort. Jag är nöjd med mina inköp (ännu nöjdare när jag får hem kläderna) och tänker inte ändra min beställning.

Jag köper i stort sett ALDRIG märkeskläder till Bemi, jag handlar på H&M, Kappahl och Lindex för att det passar vår ekonomi. Ibland vill jag lyxa till det lite. Den förra pyjamasen från Me&i är så underbar och fast den börjar bli lite kort till Bemi kan jag inte lägga undan den riktigt ännu. Han är så söt i den, han är underbart söt i alla Me&i-kläder.

Vår ekonomi är förmodligen redan körd i botten de två kommande månaderna eftersom vi kommer stå med kostnaden för två boenden, dels hyran för vår lägenhet och sedan lånen på huset. Men det är inte MITT fel. Det är inte jag som har bestämt datum för överlåtelsen (och vi har inte ens fullt tillträde till huset ännu - jag har inte ens en nyckel till huset). Kan ju bara hoppas att banken fortsätter krångla (de har krånglat en hel del) så att vi inte behöver betala något på lånet denna månaden i alla fall.

Visst, jag vet att jag måste börja bli mer ekonomisk nu när vi köpt hus. Men ibland är shoppingen som en drog (gäller mest scrap-saker). Mår jag dåligt, mår jag lite bättre om jag shoppar *skäms*. Det finns så mycket jag vill ha men som Roger säger "har man inte pengar..." *suck*. Kanske blir det bättre när vi har ett gemensamt konto? Då blir det mer VÅRA pengar.




No comments: