Friday, September 26, 2008

Läkarbesök

Så var det dags för kardiologbesök idag. Det gick väl som väntat. Han berättade om ablation, hur den utförst, riskerna (det fanns en del sådana så klart) och riskerna för att det inte kommer att funka eller att det kan komma tillbaka. Men det var ingen tvekan om att jag får operationen.

Men - ja, där är ett stort MEN. Väntetiden är lång, tidigast till våren/sommaren. Suck! Tills dess är det bara att vänta och må som jag gör...

Efter läkarbesöket åkte jag till Nova för att försöka hitta ett par vindbyxor till Bemi. Lättare sagt än gjort. Tydligen måste man vara supermorsa och fatta att man ska handla det när det är gassande sol ute i juli/augusti för nu är de slut. Eller allra helst ska man köpa dem i januari/februari när de får in störst mängd av dem. Suck! Supermorsa är jag tydligen inte då...

Det blev i alla fall två mössor, ett par vantar och en halsduk. Jag har ju lärt mig att man ska vara ute i tid...

Som lite plåster på såren för att jag har haft det lite jobbigt med vurpor och läkarbesök köpte jag en berlock/charm till mitt halsband. Halsbandet är i Pilgrim men berlocken blev från Thomas Sabo. På Nova hade de en affär som hade både märkena...farligt. Och denna berlock hade jag spanat in på webben. Denna blev det:

Sedan blev det även lite fikakakor från Espresso House. Jag tog en cheesecake och en mumsig muffins så kan Roger och jag dela. Nu är det ju semester i en vecka framåt.
Nu borde jag börja packa lite kläder till resan...

No comments: