Tuesday, September 16, 2008

Jag gjorde det igen

Jag gick och trillade på lunch igen. Det var en ojämnhet i asfalten här utanför jobb och ja, jag snubblade. Jag brukar försöka titta på marken när jag går för att se sådana ojämnheter men idag kunde jag inte både hålla koll på galna cyklister som susar fram och på marken och dess ojämna struktur.

Som vanligt är det ett under att jag inte slår mig värre än jag gör. Vid det här laget borde jag ha brutit både ben och armar men nä. Jag tog emot med händerna (och min fina ring blev återigen skrapad - märkt av livet som Roger kallar mina repor på ringen *gulle*) och knät fick sig en törn som vanligt. En aning skinnflådd blev jag på knät men det är väl tur att jag gillar att gå i jeans. Slitstarkt tyg som tål en del vurpor á la Hanna.

Men det värsta är ju att självförtroendet får sig en ny törn varje gång jag ramlar. Det är så j-vla pinsamt att ligga där på marken med folk som ser. Svårt för andra att förstå känslan. När man är liten är det gulligt när man ramlar och "klumpar sig" men det är det definitivt inte nu.

Men jag ska ju till neurologen i morgon. Då har jag i alla fall färska skrapsår att visa upp, bevis på att min kropp inte lyder mig. För det är bara en tidsfråga innan jag skadar mig mer allvarligt när jag ramlar. Det är jag säker på.

En lite rolig grej hände dock nyss som fick mig att bli lite glad. De ringde från Telenor och erbjöd mig en ny telefon mot att jag band mitt abonnemang i 18 månader till. Jag får den gratis och behåller mitt abonnemang som kostar 199 kr i månaden. Just nu betalar jag dessutom en förhöjd avgift för min andra telefon och det kommer jag slippa nu. Så, ny telefon och lägre kostnad per månad. Han skickar dessutom med ett headset och ett extra minneskort. Telefonen som landar i min låda om en vecka är SonyEricsson c702. Ni kan se den här. Den har inte stegräknare, det kommer jag att sakna eftersom min nuvarande har det men jag får väl köpa en separat stegräknare då. Men den har någon form av gps! Kan ju vara bra för mig som har noll lokalsinne enligt Roger :o).

Det samtalet behövde jag. Något positivt idag. Som en present och plåster på såren. Nu saknas bara en lottovinst också så jag kan köpa ett snyggt charmhalsband på Pilgrim och en massa snygga inredningssaker till huset. Eller kanske hyra en hantverkare som gör jobbet till oss i huset?! Så Roger får mer tid med lilla familjen, så vi kan mysa.

1 comment:

Ivy said...

Dagiset var sockerfri fram till i våras, men de slopade den regeln nu och föräldrarna får bestämma. De får fruktsallad som dagis ordnar med, fødelsedagsbarnet får en dekorerad krona att ha på sig, speciella sånger och mysig fikastund med tända ljus osv där de uppmärksammar fødelsedagsbarnet lite extra mkt. Alla barnen blir så glada och før de som inte varit med førr blir det alltid stora øgon när de får sin krona.

De sparar alla bilder som de tar, de gör ca. 2-4 kollage i veckan som vi kan se på i deras "hemrum", pärmar med saker som de ritat/tillverkat. Vi får bilderna till sommaren så det är jätte bra.

Imorgon ska de ut på tur (de har det varje torsdag) och de ska plocka kottar som ska rensas och torkas till nästa tisdag då de ska pyssla lite inne med dessa. Så jag hoppas att vi får ta hem projektet, men kanske de hänger på dagisväggarna en stund innan.

Pigs in a wrap, eller blanket är jätte enkla att göra och barnen brukar älska detta.

Enklaste sättet: smørdeg fr affären och prinskorvar eller korvar som du skär i mindre bitar beroende på storleken som du vill ha. Så slår du bara in korven i ett lagom stort "täcke" och lagar i ugnen :) superenkelt! Kan serveras till olika såser om barnen gillar det, men de brukar bara äta på. :)

Kram till dig Hanna *blåser på dina skrubbsår*