Wednesday, September 24, 2008

Då var det dags igen

Öroninflammation på junior. OCH halsfluss denna gången. Som om det inte räckte med öronen... Han och jag var hos doktorn idag. Dock ska det inte vara någon fara för vår resa till Rhodos. Vi får ta med penicillinen. Men hade man inte känt Bemi så hade man aldrig kunnat tro att han är sjuk - han är sitt vanliga clowniga jag. Det är bara 40 graders feber som däckar denna mannen.

I morgon är det konferens för min del och sista arbetsdagen! Då hoppar faster Sussi in och passar junior. Tack faster!!

På fredag ska jag till kardiologen i Lund så då får vi se vem som kan ta busungen för till dagis vill vi inte lämna honom och det är lite tidigt in på penicillinkuren. Det handlar om några timmar så kanske kan gamlefarmor ta honom eller farmor som är ledig den dagen.

2 comments:

Ivy said...

Hej Hanna

Kan Bemi flyga med øroninflamation? Trumhinnorna kan ju sprängas och det gør ont øvht att flyga med en førkylning ju...

Hoppas att penicillinet hjälper snabbt!

kram, Ivy

Anonymous said...

Vad bra! Før flyga med onda øron är så jobbigt, fløg hem fr Spanien i somras ju och trodde att jag skulle sprängas - ønskade verkligen att jag hade penicillin kur under veckan där, men det var inte så lätt att hitta läkare.

Ha en skøn resa och ta många bilder :)