Wednesday, September 10, 2008

Läkarbesök

Ujuj! Nu börjar det bli många läkarbesök att hålla reda på. Här kommer listan så kan ni påminna mig att jag ska gå till "dotton" som Bemi säger:

Tisdag 16 sept - Ultraljud av hjärtat
Onsdag 17 sept - Första besöket hos neurologen i Malmö
Fredag 19 sept - Arbets-EKG (blääää - me don't like)
Fredag 26 sept - Bedömningssamtal Kardiologen i Lund

I morgon är denna mamman hemma med en styck febrig son. Roger har varit hemma tisdag och onsdag. Bemi har fått svamp i munnen av sin astmamedicin och igår fick han också feber. Roger var hos doktorn med Bemi igår pga svampen och fick medicin. Nu ikväll hade han 38.9 i temp och var märkbart tagen. Han brukar sitta och mysa en stund efter att han ätit välling. Förr brukade han somna i famnen och sen bar man upp honom och la honom. Nu myser vi en stund och sen går vi upp och nattar. Idag somnade han nästan direkt i min famn efter vällingflaskan. Hörde med en gång på andningen att jag hade en liten sovare i knät. *snutte*

Han har även helst legat och tittat på TV ikväll och enligt Roger har det varit så större delen av dagen. Min lilla sjukling. Han klarade en månad på dagis i alla fall...

Jag har tagit hem datorn så får vi se om det blir VAB eller jobba hemma. Beror helt och hållet på dagsformen.

I morgon ska vi åka till kyrkogården när Roger slutat jobba. Mamma skulle fyllt 60 år i morgon. Bemi sa ikväll att han ville också lägga en blomma till "momo" så det ska han få göra.

1 comment:

Ivy said...

Kram från oss, hoppas att du tar det lungt och inte sliter ut dig før mkt.