Thursday, April 10, 2008

Saltlera/trollera

Förra veckan hade de lekt med saltlera/trolllera på dagis och enligt fröknarna tyckte Bemi att det var jätteskoj och han satt länge med det och lekte. Han har ju annars myror i rumpan så han brukar inte sitta stilla länge.

Detta bestämde jag mig för att testa idag när vi var själva hemma (Roger jobbar kväll). Letade fram ett recept på internet (1 dl salt, 1 dl vatten, 2 dl mjöl, 1 msk olja), blandade och i med lite karamellfärg. Vips färdigt och Bemi visste med en gång vad vi skulle göra. Döskoj tyckte han. Han var fullt koncentrerad på vad han gjorde och satt faktiskt still ett bra tag...

Nu ligger leran i kylen så Bemi kan leka lite mer med den i helgen. Mamma är turkos om fingrarna från karamellfärgen men det kan det vara värt. Bemi är nöjd och det är det viktigaste.

Bemi har precis ätit kvällsmat ("tatis" och "boullar", potatis och köttbullar). Rekommenderar varmt Scans nya miniköttbullar. Hett tips från mr B som älskar dem, helst kalla direkt i handen *ler*. Jag väntar nog och äter tills han har lagt sig. Det blir liksom inte lugn och ro förrän han är i säng och jag ska bara ta en macka till kvällsmat. Känner jag min son så skulle han säkert ha macka också annars...





No comments: