Tuesday, April 15, 2008

Lönehöjning

Igår fick jag reda på min nya lön. 1000:- i ökning per månad. Från början var det 600:- men efter att min chef lagt fram statistiken från mitt fackförbund insåg löneförhandlarna och personalchefen att jag ligger ju väldigt lågt. Mer än 1000 kunde de inte ge i år eftersom det inte fanns med i budget från början men nu vet de till nästa år att de måste höja mig lite extra då också. Jag är nöjd. För många är detta säkert småpotatis men med tanke på att jag i fjor fick 424 kr i höjning så är detta MYCKET.

Jag sitter hemma och jobbar idag. Jag hade jättemycket extraslag större delen av dagen igår så jag tog med mig datorn hem. Eftersom jag kommer åt mail och mina mappar nu när jag har specialuppkopplingen så är det så smidigt. Det var helt ok med chefen.

Jag har tom drömt om mitt hjärta inatt, att jag mådde så dåligt så vi fick åka in till sjukhuset (gissar att hjärtat slagit konstigt i natt då också eftersom jag drömmer så....). Men väl på sjukhuset var de mer intresserad av att plocka bort en massa leverfläckar på mig
*öh?*.

Bemi säger numera 2-ordsmeningar. Han sätter mamma till en massa ord. Tids nog kommer han säkert på att han kan variera det hela lite...

Bemi och jag hann vara ute en stund i söndags. Han älskar att bara vara ute, gå runt och titta på en massa saker, gunga lite. Här kommer några härliga bilder på min älskling.








1 comment:

Ivy said...

TOPPEN!!! Å nu är jobbet förberedda till nästa år med en bättre höjning, när de nu vet att du så låg lön!

Hade lönesamtal och bonussamtal idag, det var inte heller mkt att hänga i granen, men jag visste ju att jag inte skulle få ngn höjning eftersom jag är ansatt i år.

Bonus ordningen var väl ok, den är inte førhandlingsbar så det är bara att tacka o ta emot och hoppas att man kan uppfylla så mkt som möjligt för att få bonus (= hela månadsløner x3 beroende på etapper som uppfylls)

Jag fick iaf igenom att de skulle betala vårt bredband eftersom jag arbetar hemifrån hihi.