Tuesday, April 1, 2008

Ingen BIA, ingen sambo hemma...

.....men jag har i alla fall en go son hemma ikväll.

Min BIA kom som ni förstod inte igår. Idag hinner jag inte hämta den även om den har kommit. Roger är på kurs/internat så han kommer hem först i morgon kväll. Så Bemi Bus och jag flyger solo idag och i morgon bitti. Jag lämnade honom på dagis i morse kl 7. Han var först på sin avdelningen *gulp*. Hämtning i vanlig tid i dag och något senare än vad han brukar hämtas i morgon. Långa dagar för min Bus men så har han egentligen det ganska bra, han är ett av de barn som går kortast dagar på dagis i och med att Roger hämtar honom tidigare 3 dagar i veckan.

Igår hade vi en jättetrött pojke. Han hade ätit dåligt på dagis och var jättegrinig när han kom hem. Inget dög, ingen mat, ingen dricka förrän han såg ättiksgurkan - det ville han ha. Han klämde några stycken och sen fick jag i honom 3 köttbullar medan jag lagade kvällsmaten. Men kvällsmaten pillade han mest med.

Lite nöjdare var han sen och han följde med mig upp på andra våningen så att jag kunde pyssla lite och han lekte fint med sina leksaker och några av mammas saker på nattygsbordet... Pappa fick en stund av lugn (?) och ro så att han kunde jobba lite.

Idag tror jag att jag ska fjäska lite för min son och låta honom bada. Då brukar han bli på gott humör, i alla fall tills jag ska ta upp honom ur badbaljan *ler*.

Just nu längtar jag tills på lördag och till pysselmässan jag ska på då. Jag älskar pyssel! Om någon missat det.... Det är underbart att gå och botanisera bland grejerna på mässan och i huvudet planera vad sakerna man köper ska användas till. Jag hoppas ha tid att sitta och pyssla lite på söndag också kanske innan jag ska iväg på BB-maffialunch.

Jag lever verkligen för att pyssla, det är min avkoppling och mitt utlopp för min kreativitet. Vad ska jag då handla på lördag? Hm, jag brukar skriva en shoppinglista och har gjort det i år också. Men eftersom ekonomin denna månaden suger så får jag väl banta listan lite...

  • Men jag MÅSTE köpa cardstock. Det är nästan helt tomt på favoritfärgerna blått, grönt, svart och vitt. Måste ha lite brunt och turkost också till ett album till Bemi.
  • Nya mönstrade papper. Är trött på de jag har och skulle behöva göra en rensning tror jag.
  • Jag måste ha lite nya dekorationer, är så trött på det jag har och känner mig hämmad av att inte ha något skoj att dekorera sidorna med. Knappar, blommor, rub-ons.
  • Någon ny stämpel att använda mina pro markers på hade varit skoj.
  • Fler pro marker pennor i nya färger.
  • Overlays är ju perfekta att använda när jag gör små album.
  • Jag är på jakt efter en speciell die till min QK, en fjäril.
  • 3d gloss är jag sugen på att testa till mina stämplade motiv.

Ja, det var väl lite av det jag vill köpa på lördag. Det är så mycket roligare att se sakerna live och få känna och klämma på dem. Kanske borde jag spela lite på triss ikväll och se om jag kan vinna lite? Ett tillskott till shoppingkassan hade varit välkommet...

Nu får jag väl ta och jobba lite till innan det är dags att gå hem, köra och hämta Bemi Bus.

No comments: