Saturday, December 29, 2007

Julen är över

Nu är julen över för denna gången. Många fina julklappar blev det. Speciellt Benjamin fick många fina saker. Han fick en jättefin ryggsäck i form av en känguru som gudmor Jenny och Andreas köpt i Australien och så fick han megablocks som är jätteroliga att bygga med. Han fick även megablocks av oss men en annan sort som ska bli en båt med Nalle Puh, Tiger och de andra. Han fick kläder, en bultbräda, 2 stolar och ett bord som ska vara i hans rum så småningom, pengar, kritor, block och en massa annat.

Roger och jag har fått presentkort på IKEA, ännu mer pengar (som gick åt till att köpa en ny leksak till oss....), påslakan, jag har fått en klocka, en kokbok med recept på en massa onyttigheter, örhängen och ja, en massa annat.

Leksaken som vi har köpt är en DV-kamera. Jag har velat ha en sedan Benjamin föddes men det har inte blivit av att vi har köpt en men nu så. Vi fick ett stort bidrag till den från våra kompisar i Australien. De överraskade oss genom att skicka med pengar med Jenny och Andreas när de var i Australien. Jenny och Andreas hade sedan köpt presentkort på Mobilia till oss. Nu kan vi filma vår guldklimp så att vi minns alla hans små charmigheter, bus och trix.

Vi har haft fullt upp och varit inbokade med en massa saker fram tills idag. Idag ska vi bara vara hemma och ta det lugnt. Kanske se en film, sortera in den stora klädhögen med rena kläder och kanske äta något gott ikväll.

I morgon är det hockey igen. Gissar att Roger har lite abstinens. Han missade ju en hel match när vi var på semester....Sen är det nyårsafton, nyårsdag (den dagen på året som jag gärna hade strukit ur kalendern av en viss orsak) och sedan ska jag iväg och klippa mig och bli fin i håret. Får väl se om jag sätter in en bild efter besöket...

Här kommer lite bilder.

Benjamin och faster Sussi öppnar paket på juldagen.



Benjamin fick en häftig tygtunnel från IKEA i julklapp av farmor och farfar (matchar hans bord och stolar som han fick av morfar och Gunilla). Benjamin tyckte tunneln var skitrolig. Det var ganska mysigt att lägga sig på rygg mitt inne i den oxå. LIte dålig kvalitet på bilden men den är så härlig med hans smile.



Denna coola retropyjamas hittade vi på rean till Bemi. Jag har spanat in den innan och blev gload när jag hittade den till halva priset. Jag bara älskar designen och skulle gärna köpa ännu fler likadana. Bemi ser så mysig och gosig ut i den. Det finns liknande märkespyjamasar men de kostar ju skjortan. Vi tackar Lindex för att de vill göra fräcka kopior!



Bemi showar lite extra!

No comments: