Thursday, December 13, 2007

Det luktar bränt...

....på jobb upptäckte jag i morse. Efter mycket sniffande i korridoren upptäckte jag att den räliga doften kom från toaletterna. Jag var helt själv här som vanligt på morgonen så det kändes lite otäckt. Efter en halvtimme fick jag tag på vaktmästaren som kom upp och hittade med en gång vad som var fel. En ljusarmatur hade brunnit i natt utanför toaletterna. Så den ska de komma och byta. Förmodligen har det löst ut någon säkring eller något för det är flera lampor i korridoren som inte funkar. Spännande så här sista dagen på jobbet...

Dock känns det lite i halsen just nu, om det är Bemis hosta som hoppat över till mig eller om det är lilla brandincidenten som retar vet jag inte...

Bemi ja. Läkaren sa att det är en kraftig förkylning han har. Vi håller honom hemma från dagis denna veckan för att inga nya baciller ska attackera honom lagom till semestern. I måndags passade som sagt faster honom, i tisdags kom min pappa ner och passade honom (han körde 15 mil för att passa sitt barnbarn!!) och igår och idag passar svärmor Bemi. I morgon stannar jag hemma med honom med en förhoppning att kunna jobba hemifrån lite. Men jag tror att jag tar VAB och så säger jag till lönekontoret efter jul att lägga in timmarna jag jobbar på flexen istället. Jag har en del som måste vara klart till när jag kommer tillbaka den 7 januari och jag kommer inte hinna göra det idag.

2 comments:

fadern said...

Om man ska va riktigt noga, så var det 2x15 mil jag körde. Haha. Men det var värt varenda meter.
Morfadern

Ivy said...

Såååå sött(morfars kommentar) :)