Monday, December 10, 2007

Glömt tala om...

...att jag äntligen fått en tid till sjukhuset i Trelleborg. Det är där de ska börja utreda om jag möjligtvis har mammas sjukdom. 15 januari ska jag dit och det stod att det var inbokat ett ultraljud. Eh? Om det är på hjärtat så gjordes det i somras ju på kardiologen i Malmö. Men de vill kanske göra ett nytt?! Jag ska i alla fall ta blodprover innan så det får vi väl åka ner och fixa precis efter nyår när vi är lediga.

Hoppas bara att det inte drar ut på tiden. Vill ha någon form av besked snart. Men å andra sidan är det skönt bara att bollen är i rullning och att det händer lite.

Väntar fortfarande på besked från Mattias om jag ska höja dosen på hjärtmedicinen eller inte. Han skulle ju kolla mot det EKG:et som jag gjorde. Sen hoppas jag få någon form av besked där också, huruvida det blir operation eller inte. Jag tror inte på det förrän jag får ett definitivt besked.

Roger ringde precis. Sussis moppe hade stannat halvvägs mellan Oxie och Svedala så hon fick gå till Svedala med moppen (en bra bit!). Så Roger hinner inte i tid till jobbet i tid. Här sitter jag och kan inte göra något. Rogers jobb är ju så mycket mer sårbart av att han inte kommer i tid. Han skulle öppna klassrummet 7.45 och sen börjar hans lektioner kl 8. Han kan inte gärna ta med Bemi heller, ta ut honom i detta kalla väder.

Bemi verkar inte ha feber idag men han tar sig för örat som om han har ont, han har gnällt stora delar av natten (jag har legat på resesängen inne i hans rum) och han har en hemsk hosta. Han äter i stort sett ingenting. Nu i morse hade han ätit 40 ml välling (mot normala minst 300 ml) och en liiiiten danonino-yoggi. Det räcker inte på långa vägar. Han dricker inte speciellt mycket heller.

Återkommer med rapport....

3 comments:

Ivy said...

Sötnosen, hoppas att han blir bättre snart. Särskilt nu när ni ska resa och ha det skönt i solen.

Hoppas din utredning går undan, så att ni får lite svar samt kanske, kanske kan hitta en bättre lösning på extra slagen!

stor kram!

Ivy said...

Än är det inte försent att önska till jul kanske? :-)

Vi önskade oss mycket av det som Louisa fick, waldorfsakerna önskade vi vääääldigt mycket hehe. Men så fick vi också mkt som vi inte önskade och som bara är sååå bra. Så kul och värmande att alla la ner mkt tid och tanke bakom presenterna.

kram , Ivy

Ivy said...

Förresten:

sida där min svägerskas sons rum visas!

http://smultrongarden.blogspot.com/

Sicket pojkrum va?!