Tuesday, December 25, 2007

Liiiite foton från resan

Här kommer ett axplock av bilder från vår resa. Detta var till mesta delen av slappe-resa för oss. En resa för att samla krafter inför våren och för att vila upp oss efter alla sjukdomar som vi haft under hösten. Vi tillbringade mycket tid på hotellet. Dels för att vi hade halvpension med frukost och kvällsbuffé (smidigt när man har ett barn som är lite kinkig med maten!) och dels för att vi bodde ganska högt upp på berget så det var en bit ner till centrum och till stranden. Och vägarna ner var slingriga och Bemi blev lite illamående av att åka buss/taxi ner för berget.

Sedan regnade 2 dagar bort för oss så de sista två dagarna gick åt till att lapa så mycket sol som möjligt. Eftersom farfar inte tycker om att ligga och sola var han gärna barnvakt och gick små rundor med Bemi och vagnen. Perfekt!!

Hur som helst, vi hade en underbar vecka i solen. Alla borde få åka bort så här mitt i vintern och få lite sol. Man blir mycket piggare (fast jag varit genomförkyld hela veckan känner jag mig piggare) och gladare av att få se solen. Sen är det ju inte fel att bli av med lite av det vinterbleka i fejset heller....eller förlåt, min hudfärg är liljevit....

Bemi sover just nu, jag väntar på att Roger ska komma hem. Kanske hinner vi slappa lite framför något inspelat program innan Bemi vaknar. I kväll ska vi till gamlefarmor Ruth och fira jul nummer 2 med Rogers släkt.

Så här trött blir man av att bli uppdragen ur sängen kl 04.30 på morgonen. Då somnar man redan kl 7 i mammas famn igen. Bredvid sitter kusin Kim.


Men när man kommer av planet på Gran Canaria är man full av spring så kusin Kim fick jaga busen.


Invigning av poolen. Trots att den skulle vara uppvärmd till 25 grader tyckte vi den var lite kall. Det var nog inte 25 grader celsius de hade värmt upp den till....


Det var så kallt så man blev tom lite ledsen...



Då var det betydligt mysigare att sitta i farfars famn och titta på.



Att åka karusell var en höjdare. Farmor var lite rädd att bus skulle trilla av....



De kanariska bananerna var en höjdare tyckte Bemi Bus. Han klämde minst 2 om dagen, gärna 3-4-5 om han fick bestämma...


Vårt hotell, det var ett ganska vidsträckt hotell med hissar lite varstans som tog en till olika etage. Man behövde karta för att hitta till sin lägenhet de första dagarna.



Utsikten från vår balkong, det ena poolområdet.


Trappan upp från ena poolområdet till det andra. Ganska rejäla nivåskillnader på hotellet...



Bemi och pappa kolla utsikten från balkongen.





Bemi och pappa kramas i poolen.


Busunge!


Mamma Muh och Bus på shoppingcentrat i Puerto Rico.



Bemi kör bil. Tur att han inte ska ta körkort än på ett tag för han kollade inte direkt på "vägen".



I bustagen...


Jag kan stå i stolen fast pappa säger att jag inte får...
Jag är odödlig...


Mamma Muh med son.



Lite suddig bild men den fick vara med för detta är KÄRLEK.
Bemi är väldigt pussig just nu *we like*.



Bemi snor mammas alkoholfria San Fransisco. Denna drink fick jag inte smaka mycket av.


La familia!


Någon som vet vad detta är för träd? Vi gissar på tulpanträd...



Bemi står i trappan på hotellet och säger hejdå till värmen på ett tag!

No comments: