Sunday, December 9, 2007

Sugen på att resa

Bemi är nog sugen på att ut och resa...Idag har han och jag packat ner hans och mina kläder i min resväska. Måste ju börja nu eftersom det är så mycket på G denna veckan. Jag har bestämt mig för att minimera min garderob på resan. Jag brukar alltid ha med för mycket kläder som jag sen inte använder. Så, jag har plockat fram mina favvokläder så får vi som om jag kompletterar med lite mer under veckan. Jag har fortfarande strumpor och trosor kvar att packa ner men det tar inte så stor plats och en tjock stickad tröja till kvällarna och en eller annan topp till kanske. Till Bemi har jag nog fått med det mesta i klädväg OCH där är plats över!! Roger kommer bli chockad!

Jag ska ha långbyxor på mig när vi åker men det blir nog det enda paret långbyxor. Jag räknar med att det är varmt där nere! *ler* Man ska vara optimist. När jag hade packat klart var det bäst att stänga väskan för annars hade jag en liten hjälpreda som säkert packat upp allt igen. Då gjorde Bemi så här:

Han klättrade upp och satte sig på resväskan och där satt han i säkert 10 minuter och pratade och hade sig. Under tiden passade mamma muh på att pyssla lite. Bland annat ett kort till en kompis som snart fyller år.

Bemi satt faktiskt snällt och lekte i vårt sovrum i över en timme så jag fick pysslat. Det var välbehövligt. Det har inte varit så mycket egentid denna helgen pga olika omständigheter.

Bemi har fortfarande feber och han tar sig för örat då och då, som om han har ont. Han äter dåligt, nästintill ingenting faktiskt. Knappt ens välling. Han sov 2 timmar i middags och hade säkert sovit mer om jag inte väckt honom. Så, det blir nog ett telefonsamtal till läkaren i morgon. Faster Sussi kommer ju hit och passar honom i morgon men ska han till doktorn så kommer antingen jag eller Roger hem och går till doktorn med honom.

Nu precis så var Bus på lite bushumör. Han ville leka titt-ut med mamma. Jag la till ett "buh" och det snappade han upp och sa buh ett par gånger. Här är en liten video om det hela.


Nu kom Roger hem och det är dags för pyjamas på junior och ny feberkoll innan det är dags för honom att nanna.

No comments: