Saturday, July 28, 2007

Husvagn, myggor, pärlor och sammanträffande

Ja, så var vi hemma några dagar. Vi har varit några dagar på Jägersbo Camping i Höör och lånat pappas husvagn. Jag som aldrig har varit mycket för att campa (inte pappa heller innan han träffade Gunilla) hade kanske lite svårt att anpassa mig i början eller så var det det eviga regnandet som gjorde att jag inte kunde slappna av så som alla andra på campingen tycktes göra. Hade bara vädret varit bättre hade det varit underbart där eftersom campingen ligger precis vid Ringsjön. Vi hoppas det fina vädret kommer snart så att vi kan vara där lite till.

Mycket mygg var där i alla fall och givetvis hittade de förbenade, meningslösa djuren mig. Ett stort rejält myggbett på ena ankeln redan första kvällen. För att spä på det lite extra fick jag två till igår när vi var i Hököpinge. Och jag får ju inte normalstora myggbett heller....suck....

Hököpinge ja. Dit åkte vi en sväng igår för att jag kände att jag behövde lite ny inspiration till smycken och lite nya pärlor. Jag får alltid så mycket idéer till nya halsband när jag besöker Nettans affär. Det blev en hel drös med nya pärlor och många idéer. Några har jag redan förverkligat, närmare bestämt 3 armband och 4 halsband sedan igår kväll.... Två halsband ska jag behålla själv och resten ska till försäljning. Roger får nog ta med sig en laddning när han börjar jobba igen. Jag behöver ha in lite cash till vår resa till jul, hehe.

Tre armband, det bruna till vänster ska jag göra ett till av till mig själv. Jag har ett liknande i blått redan som är utmärkt till jeans.


Halsband med sötvattensnuggets i brunt, vitt och orange/rost. Till försäljning.


Grönt tvåradigt halsband med blandade stenar. De små pärlorna är i en supermysig metallicgrön färg. Jag blev helt såld på dem när jag såg dem igår. Detta ska också säljas.


Mitt favvohalsband. Det är enkelt men ändå fräckt. Så, detta ska jag behålla. Det sitter faktiskt redan runt min hals....


Ytterligare ett som jag ska behålla. Det är gröna, vita och silvriga sötvattenspärlor med ett silverhjärta som hänge. Lite stiligare och kommer nog passa bra att ha på jobbet.

När vi var nere i Hököpinge hörde jag Roger stå och prata med någon utanför. Det visade sig vara en gammal skolkompis till honom, Johanna. Eller snarare en gammal kompis till Rogers ex Mia. Johanna bor numera i Toronto och var hemma på besök, hos bland annat sin syster som visar sig vara Nettan som jag handlar pärlor av. När sedan Roger pratar lite mer med Nettan och Johanna visar det sig att Nettan och Rogers syster Sussi är lika gamla och har gått i parallellklass i Oxie. Hade vi inte kommit precis när vi gjorde hade Roger aldrig stött på Johanna och vi hade inte fått reda på hur liten världen faktiskt är.


I eftermiddag kommer Sussi med familj hit och vi ska äta en bit mat tillsammans. Med sig kommer de ha två hundar så Bemi kommer bli överlycklig. Han älskar hundar! Där var en del hundar på campingen och det var ju halva nöjet för honom att titta på dessa.


Kanske skulle ta en uppdatering på min hälsa också för den som är nyfiken. Jag har ju nu ökat till två tabletter om dagen och det funkar väl för det mesta bättre just nu. Men jag får fortfarande attacker av att hjärtat slår för fort, för hårt och med extraslag. Som just nu tex. Vanligast är annars att jag mår sämst på kvällarna. Men jag ska till kardiologen den 21 augusti. Då ska de ta lite nya prover och kolla ekg igen. Igår ringde också en läkare från endokrinologen. Jag samlade ju urin när jag låg inne för att de skulle kolla om jag hade för mycket stresshormoner i kroppen och om det kunde vara en orsak. Men det visade sig att det var helt normalt (så det är inte jag som stressar upp mig så att hjärtat slår för fort konstaterar jag då!!!). Så, hon drar tillbaka remissen till endo. Då är det bara kardiologen och neurologen som jag ska till då.....

No comments: