Monday, July 9, 2007

Ytterligare ett firande avklarat

Ja, så har vi firat min födelsedag ytterligare en gång. Kvällen blev lyckad, maten räckte (fast vissa saker tog faktiskt slut - den friterade kyckligen var tydligen poppis) och var uppskattad, fina presenter fick mamma muh - ytterligare några bidrag till resan till vintern, presentkort på kläder, blomma, pysselsaker, större minneskort till kameran och några flaskor vin. Så nu kan jag pyssla med ett glas vin bredvid mig sniffandes på min nya blomma *ler*.

Hemmagjorda, smarriga chokladtårtan som det bjöds på i lördags.



Kusin Tobbe sitter och softar i soffan och pratar i mobilen.

Igår tog vi det mest lugnt, uträttade några ärenden, levererade lite mat (rester) till svärisarna och svägerskan. Hos svärisarna fick vi igår en intressant hint. Käre svärfar fyller 60 år nästa höst. När svärmor fyllde 50 bjöds barn och barnbarn med respektive på resa till Gran Canaria. När svärfar fyllde 40 och 50 var han på Rhodos och nästa år blir det förhoppningsvis bjudresa till Rhodos för svärfar (och Roger) vill uppleva lite gamla minnen... Roger var med på Rhodos när svärfar/hans pappa fyllde 50. Själv var jag hemma och vaktade Rogers bil och lägenhet (vi hade nyligen träffats). Den lilla hinten lät inte helt fel *blinkar lite med ögonen till svärfar*. Jag vill gärna se palmen som Roger "hängde upp" sin morbror i, äta på restaurangen som onkel Tompa nästan ruinerade (Tompa gillar mat *fniss*) och se gamla stan i Rhodos stad som alla pratar om.

Idag har jag och lilla familjen varit i Tirups örtagård utanför Staffanstorp. Där hittade vi en intressant växt, curryeternell. Och ja, den luktar curry som bara den....Den ska ta rosmarinens plats i kryddrabatten på baksidan. Inte för att jag tror att man kan använda denna växt till matlagningen men....

Vi passade även på att fika lite där ute i den mysiga miljön. Man fick nog betala en slant för den fina miljön också när man köpte fika.....Gott var det i alla fall och Benjamin tittade lystet på pappas Clubpanini med thaimarinerad kyckling och bacon. Och pekade "där", "där", "där"....

Allt är förövrigt "där" just nu och han vill att vi ska berätta vad alla intressanta saker han ser är för något. Han är en riktig liten snackebror och jag vet inte var han har fått det ifrån för varken jag eller Roger pratar mycket *host*. Vi tror även att Bemi snart kommer gå helt själv. Han släpper allt oftare taget utan att tänka på det och står själv och han går stadigare och håller bara i en hand.

Nu hojtas det från köket att Roger är hungrig så det är väl bäst att mamma infinner sig i köket då.....

No comments: