Tuesday, July 17, 2007

9 år!!

Idag är det 9 år sedan Roger och jag träffades på Slaghuset i Malmö. 9 år! Det är länge det....
Egentligen var planen att Bemi skulle vara hos farmor och farfar under eftermiddagen och sedan sova över så att vi hämtade honom i morgon förmiddag och att vi skulle gått ut och ätit nu ikväll. Men det kände vi inte för efter förra veckans uppståndelse.

Så vi lämnade Bemi hos farmor vid lunhtid och åkte till Mobilia. Vi skulle "bara" in om och kolla på Ticket vad det fanns för resor till jul. Men det blev lite mer än bara kolla....I slutet av året sticker vi en vecka till Gran Canaria och ska bo på detta hotell. Det ska bli så skönt att komma bort lite och att ha det att se fram emot. Så är vi förhoppningsvis utvilade till jul så att vi orkar med alla "måsten" julen innebär.

När vi ändå var på Mobilia passade jag på att gå in på KappAhl och kolla vad de hade. Jag hade ju presentkort där som jag ville använda. Och oj va jag hittade kläder. Till slut blev det en jeanskjol och en blus.

Sedan åkte vi till "Asian-station" och köpte kinamat med oss hem. För en gångs skull satt vi i vardagsrummet och åt mat!!! OCH tittade på en film samtidigt i lugn och ro. Det var länge sedan vi gjorde det. Sedan var det dags att hämta vår lille prins igen hos farmor och farfar. Han hade varit så snäll och duktig hela tiden. Oj, som mamma längtade efter sin lille kille.

Nu sover dock vår lille prins duktigt i sin säng. Pappa Puh är romantisk *host* och tittar på MFF-DIF på Canal+. Det ville inte mamma...

När vi var på Mobilia idag ringde min läkare från kardiologen. Hon hade pratat med en lungläkare om mitt dåliga lungfunktionstest. Lungläkaren menade att med tanke på mammas sjukdom kan det vara så att det är mina muskler kring lungorna som inte orkar och att det var orsaken till mina dåliga resultat på testerna. Så, nu ska det även gå en remiss till neurologen och jag gissar att det kan bli en utredning om jag bär på anlagen för min mammas sjukdom. Känns som om det kommer bli många sjukhusbesök i höst. Tur jag jobbar på sjukhusområdet så att jag bara kan ta flex för alla läkarbesök.

Jag passade även på att fråga läkaren om det är så att jag ska märka av när tabletten slutar verka. Och det ska jag egentligen inte. Tabletten ska verka i 24 timmar, vilket de såg redan på sjukhuset att den inte gjorde. Så nu ska jag höja dosen och ta två tabletter om dagen för att se om jag mår bättre. I söndags när vi var ute och körde och jag i princip inte gjorde något hade jag en vilopuls på över 100 med medicinen i kroppen. Inte bra. Så läkaren bokade även in ett återbesök hos dem på kardiologen. Får jag inte rätt på det nu med den höjda dosen och jag mår dåligt av det så ska jag söka akut så får de lägga in mig igen *neeeejjjj* och ställa in dosen. Men om det är det som krävs så. Jag mår så dåligt nu av hjärtat när det dummar sig så jag vet att jag måste söka akut om det inte blir bättre.

Jag blev så positivt överraskad dock att de inte hade släppt mitt fall bara för att jag skrevs ut utan läkaren hade konsulterat en annan läkare för att kolla vad den tyckte om min nedsatta lungfunktion. UMAS har definitivt stigit ett par snäpp i mina ögon!

Nu ska jag surfa vidare i väntan på att fotbollen ska ta slut. (Hanna gillar INTE fotboll och tycker det är en av de mest meningslösa sporter som finns. Det händer ju ingenting, de bara springer fram och tillbaka...)

3 comments:

Ivy said...

Hej Hanna!
Tråkigt att höra om att du inte är helt kry, men hoppas att medicinerna hjälper snart! Har jag förstått rätt att läkarna inte riktigt vet vad det är?

Vilka fina, smarriga 30-årstårtor - du verkar ha firats fint av vänner och familj - hur gick det på jobbet? Var det nån som förstod tillslut?

kram, Ivy

Ivy said...

Å Grattis till 9 år tillsammans!!!

Beatrice said...

Tycker du e lite gnällig. Klart Ragge måste få se fotboll. Tycker nästan att det e lite skam att du inte stod beredd o servera han lite pilsner under matchen, det var ju trots allt er 9 års dag. he he