Sunday, July 15, 2007

Uppdatering

Ja, hur mår jag egentligen? Många som ställer den frågan just nu så det är väl bäst att skriva lite här. Jag mår ganska ok. Jag märker dock av tydligt när medicinen slutar verka. Just nu tar jag medicinen kring kl 8 på morgonen och kring 21-22 börjar den klinga av och mina extraslag kommer tillbaka. Jag vaknar ett par gånger på natten av det (tror att det är det jag vaknar av i alla fall eftersom jag känner hur fort hjärtat slår) och på morgonen innan jag tagit medicinen och innan den hunnit verka mår jag så där.

Kanske är det så att det tar ett tag för kroppen att ställa in sig på den dosen medicin jag tar nu, kanske måste jag höja dosen. Jag ska avvakta några dagar till och se om det blir bättre. Annars får jag ringa kardiologen och höra hur jag ska göra.

Jag blir ganska trött av medicinen men det hoppas jag att det ska ge med sig och att kroppen ska vänja sig.

Igår var vi lite rastlösa här hemma. Kunde inte riktigt ta oss för något och Bemi var nog också rastlös var han var en liten pain som skulle pilla på allt som han vet han inte ska pilla på. Så, det blev en tur ut till lekplatsen, Bemi gick själv ut där med sin gåvagn. Han gillar att gå ute med den för där är ju större ytor och det går undan när han går....

Sedan gick vi Roslättsrundan. Läkaren tyckte ju att jag hade dålig kondis så jag får väl försöka bättra på den. (Inte för att det var hennes ensak - de skulle bara kolla hur hjärtat funkade under ansträngning men hon hakade upp sig på min kondis *mutter*)

Idag ska vi köra en sväng ner till Smygehuk och äta en räkmacka. Kanske hinner jag baka lite...Blev så sugen på att baka igår när jag lagt mig. I morgon blir det nog en sväng upp till Länshult och pappa som ju fyllde 60 när jag låg på sjukhuset.


Lycklig Benjamin "springer" med sin gåvagn.

No comments: