Saturday, January 2, 2010

Gott Nytt År

Gott Nytt år alla vänner!

Vårt nya år fick inte precis den början vi hade hoppats på. Vännerna vi firade nyår hos ska ha barn om ca 3 veckor. Den blivande mamman sa att hon kunde vänta till 00.05 sen fick gärna bebisen behaga komma ut. Perfekt med barnvakt fixad och nykter chaufför (jag). Men "han där uppe" missförstod nog det hela och trodde det var vår familj som ville åka till sjukhuset :o(

Vi hade väl bara varit uppe drygt 1 timme när olyckan var framme. Benjamin snubblade i trappan och ramlade ner. Förvisso bara två trappsteg så vi blev lite förvånade när han reagerade så kraftigt som han gjorde. Han skrek inte, gnällde bara. Hängde som en liten lealös bebis i min famn, ville inte prata, inte öppna ögonen och ville bara sova. Vi försökte ringa 1177 men där var lång kö och när Benjamin börjde må illa och ulka ringde Roger 112. Efter 1000 frågor skickade de en ambulans och den var väl här efter 10 minuter. Då hade Benjamin kräkt 1 gång.

Benjamin och jag fick följa med ambulansen in till akuten. Efter ca 3 timmar fick vi välja om vi ville läggas in eller åka hem och själva hålla koll. Han hade fått en lättare hjärnskakning. Vi valde att åka hem och hålla hård koll på honom.

Han var inte sig själv på hela eftermiddagen eller kvällen. Han fick sova mellan oss i natt för att vi skulle kunna väcka honom några gånger under natten och kolla så allt var ok.

I morse var han som vanligt, en duracellkanin. Kanske inte riktigt på full Benjamin-styrka men tillräckligt för att vi ska känna igen honom igen :o) Han har några gånger klagat på att han har ont i huvudet så han får ta det lugnt några dagar nu för att vara på säkra sidan.

Nu hoppas vi det "dåliga" är avklarat för oss för 2010. Det räcker. Benjamin tyckte dock det var "roligt" att åka ambulans men nja, jag delar nog inte hans uppfattning...

Här kommer en familjebild som INTE är suddig. Ser ni så fint vi matchar ;o)

Goaste kompisarna och Benjamins gudföräldrar, Jenny och Aje.

3 comments:

Ivy said...

Hehe... dessa barn ja :) Vi försöker hålla henne borta från datorer och avsa sånna barnpc, eftersom vi sitter så mkt med datorer själva hemma. Det är väl bara en tidsfråga innan hon får en sån lekpc iaf... men jag står emot så länge jag kan hehe. Hon vet hur hon ska klicka igång snuttar på youtube om vi hjälper henne dit. Där är Peppa Pig och Dora väldigt poppis, men vi försöker hålla det till ett minimum just nu.

Veronica said...

Åh jag gillar faktiskt golvet i köket, det renoverades våren 2009. Och är en dansk designer som designat golvet så på så sätt är det speciellt. Såå allt är het nytt. Golvet med :)

Jag har inte heller hört något om operation än, de sa 2 månader till mig, men ja har inte hört ett skit. Det ligger väll nere nu under helgerna och förhoppningsvis får jag tid snart. Den 5/2 är det tre månader. så vi får se. Känns som om det är mkt snack ch lite verkkstad.

Vi har köpt hus i Arlöv/burlöv. 10 minuter promenad ifrån burlövscenter i ett villa område där =)

Veronica said...

Ja ringde upp karlskronas sjukhus för en timme sen och till min förvånan hade de så klart int tagit tag i det än. Remissen ligger bara där coh skräpar! jag undrar om sjukhusen skämtar med en ibland? för om kan lika gärna spotta på ne och trampa på en när man ändå redan ligger ner.

Nej men u blir det andra bullar. Enligt ssk skall dom ha ett planeringsmöte imorgon coh därefter kunde det ta 2-3 måander? WOOT? så hette det för två månader sen men..

men nu jävlar skall vi på dom !