Sunday, December 27, 2009

Julen

Vi firade "som vanligt" julen här i huset. Innan vi flyttade hit firades ju också julen i detta huset fast då var det ju farmor Ruth som bodde här. Men det går till på ungefär samma sätt - farmor lagar maten.

I år hade vi en "ny" tomte. Men han är hjärtligt välkommen tillbaka nästa år. Han hade nog tagit en nubbe eller två för många när han åkte hit med sina renar för han var på ett finurligt humör ;o) och skojade friskt. Farfar fick sig en känga eller två ;o) Benjamin öppnade dörren, något avvaktande och sa direkt när tomten steg in "Jag har varit snäll". Men sen var han inte blyg utan tog tomten i hand och ledde in honom.

Benjamin fick många fina paketer av tomten. Jag har skrivit en "fusklista" för att komma ihåg allt: pyjamas, godisskål, spiderman-memory, actionman, geomag (någon som har tips om var man kan köpa mer sånt för Bemi älskar det, mamma och pappa också *ler*), vinterjacka, pippihus, skridskor, tröja, My first PC, Kråkebok, duplo polis, pussel, spidermanlakan, bordsunderlägg, memory igen, 4 radiostyrda bilar, matgrejer (hamburgerset), 1 tröja till, pussel igen, 2 huvtröjor, mini-keyboard, husbil och pengar. Nu tror jag att jag fått med allt.

Kl 7 på juldagen vaknade Bemi och ville att jag skulle stiga upp och leka med hans nya saker ;o) Inte så pigg då eftersom jag inte komn i säng förrän kl 1.

Här kommer en radda bilder.




Bemi undersöker Pippi-huset på juldagen. Han fick öppna det på juldagen för han fick så många paket på julafton att det blev för mycket.


Bemi leker med Geomag kl 7 på juldagen...



Bemi kör en av sina radiostyrda bilar på juldagens morgon.




Bemi i tomtens knä. Kom just på att jag glömde göra som i visan... "Jag såg mamma kyssa tomten ja..." Får komma ihåg det till nästa år.



Ett något suddigt familjefoto på julafton. Får nog be Jenny ta ett nytt på nyår. Vår tradition är ju att ta ett familjekort på julafton men det får bli ett nyårskort istället.


Bemi och kusin Tobbe leker med den "lilla" radiostyrda bilen...




Nämligen denna lilla sak. Den får vi nog ha utomhus i fortsättningen. Roger tänker starta uthyrning av radiostyrda bilar på vår gata till sommaren. Totalt har Bemi nu 5 stycken...

Nu ska jag gå och vila. Är något förkyld och hostig :o(


1 comment:

Ivy said...

Vilka bra presenter! Radiostyrda bilar kan inte han få för många av he he de kommer att gå åt o kul när lekkamrater hälsar på