Saturday, December 26, 2009

Inget julinlägg...

...utan ett inlägg om hur stolt jag är över min stora lilla kille. Sedan i somras har det varit bestämt att Bemi skulle lämna sina nappar till tomten. Tomtens små nissebarn har inga nappar och eftersom Bemi är en stor kille nu behöver han inte sina nappar så nissarna skulle få dem på julafton i utbyte mot en paket från tomten (eller typ 100 paket som det snarare visade sig vara).

Vi förberedde Bemi en tid innan och på lillejulafton sa vi att det var sista natten han skulle sova med napp ju. Och ja, han höll ju med. Han var helt med på noterna att han skulle ge napparna till tomten. Men det hade ju inte varit konstigt om han totalvägrat när vi väl stod där på julafton med tomten i huset.

Men nä då. När tomten frågade om Bemi hade något till honom sprang Bemi och hämtade sina nappar. Och sedan dess har han inte frågat eller bett om en napp. Det enda han säger är att han inte har napp mer för han är stor kille.

Han somnar så gott på kvällarna utan minsta problem (vi har i stort sett aldrig problem på kvällarna annars heller men nu utan napp kunde det ju bli problem). Han sover tom middagslur utan napp, utan minsta problem.

Jag är så stolt över honom. Jag trodde inte att det skulle gå så här smidigt med tanke på den vilja Bemi besitter. Hans envishet. Men jo då! Behöver jag säga att han har fått stjärna på schemat på kylen för att han är duktig?

I morgon tar vi tar i nästa "stora killen"-sak - blöjan.

Mer inlägg i morgon tror jag som kommer handla om julen och den knasiga och mycket roliga tomten vi hade hos oss på julafton :o) Jag ångrar att jag inte videofilmade :o)

1 comment:

Ivy said...

Hipp hurra till Benjamin! Det är ett stort steg att lämna ifrån sig napparna! Vi pratar om att Louisa ska lämna sina nappar till kattmamman och hennes ungar, vi får se när det blir av hehe... Inte än på en stund iaf ;)