Friday, January 8, 2010

Lediga dagar

I måndags och tisdags jobbade jag medan Roger var ledig och var hemma med Benjamin. Igår och idag var det min tur att vara hemma med vår lille huligan medan Roger började på sitt nya jobb igår.

Igår var jag och Benjamin med Anton, Emma, Linda och Henke på Andys lekland. Det var premiär för Benjamin och han gillade det starkt. Jag hade berättat att det var som en stor lekplats fast inomhus. Han och kusinerna (och moster Linda) lekte i tre timmar med en kort paus för lunch.

Idag har Benjamin och jag tagit det lugnt eftersom det var 10 minus i morse. Jag kände inte direkt för att gå ut. Jag får ju ganska ont i musklerna av kyla om jag inte bultar på mig rejält med kläder. Vi har bakat vasaloppssnurror (som kanelbullar med blåbärssylt och mandelmassa) och när Benjamin sovit middag kom grannen Lina på besök för att leka lite med Benjamin. Trevligt med en liten flicka i huset som omväxling ;o)

I helgen hoppas jag att stora delar av gästtoaletten blir klar. Svärfar har varit här både igår och idag och fixat, kaklat och fogat. Det blir väldigt snyggt i alla fall. Speciellt i kontrast med det gamla, gula, fula som var där innan. Före och efterbilder kommer när allt är klart.











No comments: