Monday, December 18, 2006

Sovit hela natten

Tjoho! Bemi somnade vid 8 igår kväll och gissa om jag var förvånad när jag vaknade kl 6.10 i morse och insåg att jag inte varit uppe och gett honom flaska i natt!! Jag fick sova mellan 22.30 och 6.10!! Det är nog första gången sedan han föddes....Jag som alltid brukar vakna om inte annat så för att gå på toa, men å andra sidan hade jag huvudvärk när jag la mig igår så jag däckade väl.

Busungen är fortfarande kinkig när det är dags att nanna på kvällarna. Jag fattar inte varför han har börjat med detta igen. Suck! Det har varit så skönt att bara kunna gå upp och lägga honom i sängen och på sin höjd få lite gnäll men det är gallskrik nu istället för gnäll. Jag fasar för att vara själv med honom på onsdag och eventuellt torsdag också (beroende på om jag följer med på hockeyn på torsdag kväll eller inte). Roger ska på julavslutning på jobb på onsdag och det blir väl inte jättesent men tillräckligt sent för att Bemi ska ha gått och lagt sig i alla fall. Men det får ju gå.

En stor nyhet som jag glömde skriva igår - jag ska inte börja jobba heltid i januari. Roger har blivit erbjuden en form av rektorstjänst på sin skola januari till mars. De ska få en ny rektor men han måste först avsluta på sin gamla arbetsplats och under tiden ska Roger hjälpa till 2 dagar i veckan. Så det blir lite mjukstart för mig att jobba 3 dagar i veckan och vara hemma med lille bus 2 dagar. Jag får mao lite bonustid med min skatt. Visst blir det lite knapert ett tag till men vad är pengar i jämförelse med mer tid med min älskling?!

Nu gnäller Bemis Bus i babysittern så det är väl bäst att jag tar upp honom. Jag tror jag behöver få i mig lite lunch också kanske?! Pappa Puh kommer ju hem lite senare idag...

No comments: