Friday, December 8, 2006

Idag är mamma lite krasslig

Jag fick för några dagar sedan ont i halsen men trodde att det skulle gå över. Ibland får man ju lite ont i halsen och vips dagen efter är det borta men nä, inte på mig inte och idag har jag fått feber. Så jag ringde vårdcentralen och fick faktiskt en tid kl 9.25. *kors i taket*

Väl där så var de 30 minuter försenade, Bemi börjar bli otålig, trött och hungrig. Läkaren var mer betagen av Bemi där ett tag.....(det kan jag i och för sig förstå, vem kan motstå hans underbara blå ögon?!). Hon var osäker på om det var halsfluss och ville göra ett test. Hon skulle bara lyssna på lungorna på mig också. Och vad tror ni hon säger? Något ingen läkare innan påpekat.....Vad ditt hjärta slår snabbt! Har du blivit kollad för sköldkörteln? Here we go again! Jodå förklarar jag. Både länge och väl har jag blivit utredd för det och läkarna har sagt att jag får leva med att mitt hjärta slår så snabbt.....

Efter en titt i datorn ser hon dock att de inte kollat mina sköldkörtelvärden sedan 2002 och hon vill promt kolla. Okej då! Så det blev nålstick i armen och jag hade Bemi med mig......En snäll sköterska höll dock honom och jag kunde hålla mig från att svimma. Så om en vecka får jag veta om mina värden har ändrats. Tydligen kan de göra det. Läkaren tyckte i alla fall inte om att mitt hjärta slog så fort. Jag hade 100 i vilopuls idag....

Jag är en aning orolig att samma cirkus ska dra igång som 2001. Att de oroar mig och så kan de inte hitta orsaken. Att jag var en konstant nåldyna med prover var och varannan vecka. Bara det kan ju få mig att må dåligt. Nu har jag ju accepterat att mitt hjärta slår fort och så kommer hon och säger att det inte är bra. Men jag ska försöka ignorera allt vad TSH och T4 heter tills jag vet om det är fel på värdena eller inte.

I vilket fall så ska jag ta det lugnt idag, jag är ju faktiskt sjuk. Ja, förresten så var det inte halsfluss utan ett virus. Men jag är ju ändå sjuk med feber och ont i halsen. Hoppas bara att det är bättre till söndag när vi ska på julbord med pappa, Gunilla, Henke och co, Maria och co och Robin.

Roger och jag måste dock iväg och handla. Har ingen aning om vad vi ska äta idag men imorgon kommer Jenny hit och äter en bit mat med oss så jag måste handla hem lite saker till det. Och eftersom jag har lite ont i halsen borde jag inte få lite glass då?!

No comments: