Thursday, December 23, 2010

Julledig

Nu är vi jullediga allihopa i detta huset. Benjamin är ledig till den 11 januari, Roger är ledig till den 10 januari och jag är ledig till den 3 januari. Jag jobbar sedan tre dagar och är sedan ledig till den 11 januari. Det är välbehövliga lediga dagar för oss alla.

Benjamin och jag började vår ledighet igår och det var pyssel på hög nivå i huset. Vi målade tomtar, bakade pebbernödder, tvättade, förberedde smörgåstårta och någonstans på kvällen hittade jag en stund för vila. Roger köpte med sig gran hem på väg från jobb och den står nu fint i vardagsrummet och väntar på att kläs med lite kulor.

Nu väntar vi på att morfar och Nilla ska komma hit för lite julfirande. Vi ska smaska i oss smörgåstårta gjord på rena kalkonprodukter för att Nilla ska kunna äta samma som oss. Det är en ny variant jag gjort så det ska bli spännande att se hur den smakar. Den ska alldeles strax dekoreras :o) Kanske blir det även lite julklappar idag. Jag hörde att tomten hade så mycket att bära att han kanske lämnade några här på vägen idag ;o) Resten kommer tomten med i morgon när vi firar jul hos svärföräldrarna. Skönt att vi inte ska vara hemma hos oss i år.

Bebis växer och frodas. Han kickar rejält och protesterar när något inte passar. Bland annat när jag skäller på storebror får jag några rejäla kickar. Om det är för att han ställer sig på min sida och hejar på eller för att han håller på storebror vet jag inte :o) Det kan ju bli en del skäll här hemma just nu eftersom en viss B befinner sig mitt i trotsåldern och trotset drabbar ofta mamma för tillfället. Pappa rules enligt Benjamin....

Så här ser pebbernödder ut. Det blev några hundra av en sats :o) Otroligt enkla att baka.

Dessa små tomtar pysslade Benjamin och jag med igår.


Så här koncentrerad ser man ut när man målar kroppen på tomtarna.



Och så här såg jag ut i lördags innan jag skulle på julfest med jobb. Bilden är tagen i vecka 24+4.

No comments: