Wednesday, December 15, 2010

Han har övergett...

.....min urinblåsa som main target för sina sparkar!! Wow! Nu har busbebis vuxit till sig så att han kan sparka på lite nya organ och grejer inne i min kropp. Senaste nytt är att hans små ben når upp till mina revben och han får in ett dussin sparkar på höger revbenssida i timmen ca.... Tidigare använde han nästan enbart min urinblåsa som studsmatta så lite omväxling förnöjer. Som tur är har han inte lika mycket kraft när han sparkar uppåt som när han studsar.....än....

Förövrigt, 110 dagar till beräknad vräkning av busen. Dock tror ju jag på mindre antal dagar. Domen får vi kanske i morgon när vi ska på flödesultraljud och läkarbesök. De ska ju redan nu kunna se om det finns risk för havandeskapsförgiftning längre fram. Och blir det HF en gång till så tror jag på en liten prematur till, beroende på när HF kickar in. Min kropp verkar inte gilla förgiftningar.

Igår var jag på vattengympa igen. Det är underbart avslappnande och en timme försvinner väldigt snabbt. Dock är det mindre skoj efteråt. Det är kallt att stiga upp och sedan är det kö till duschen så man fryser rätt rejält innan man kommer så långt som till att klä på sig.

Idag är det sjukgymnastbesök. Får väl se vad hon har att säga idag då. Om hon tycker att jag har mer foglossning idag kanske :o) Det blir ju inte direkt bättre....

I natt vaknade jag och behövde gå på toa, kände på magen. Stenhård. Sammandragning. När jag vaknade 2 timmar senare, samma sak. Stenhård mage och det tog lång tid innan det gav med sig. Inte bra... Jag SKA till London i januari. Så sammandragningarna får jättegärna upphöra. Jag tror jag vet varför de kommer tätare nu dock. Lite turbolens på jobb underlättar knappast men jag orkar faktiskt inte gå in på det just nu mer än att säga att jag jobbar på att "lösa" det som stressar/upprör mig...

4 arbetsdagar kvar, sen är jag ledig till den 3 januari. Så välbehövligt så det är inte sant.

No comments: