Sunday, December 26, 2010

Julen är över och mellandagarna tar över....

Nu är julen över för denna gången och tomten är ledig ett helt år. Tur det, för vår tomte verkade helt utarbetad. Eller så hade han smakat lite för mycket på snapsen för han var lite tramsig i år igen.

I år hade jag laddat videokameran för att filma tomten. I fjor skrattade jag så att jag kiknade, så rolig var tomten och ja, det var inte mycket bättre i år så vi får väl se hur pass skakig filmningen blev pga alla skrattattacker. Farfar fick sig en avhyvling för att han inte tränat så bra sedan i fjor och kusin Dannes flickvän fick sig en pik hon med men av en annan orsak. Till slut fick vi säga till tomten att vi kunde dela ut de sista klapparna själva för vi skrattade alla så mycket så vi hade ont i magen. :o)

Som vanligt fick Benjamin ett helt berg med julklappar. Listan med vad han fick och av vem finns i pappa puhs iphone så det får jag återkomma till en annan dag. Vi hade fullt show att hålla koll på hans julklappar, vad han fick och av vem så vi fick snällt vänta med att öppna våra tills han var klar.

Själv fick jag ny madrass som jag invigde i natt och sov som en prinsessa (utan ärta), nya gympaskor, nya inneskor eftersom jag slitit ut de jag fick förra julen, presentkort på ingelsta kalkon, chokladaskar x5, burköppnare, bok, gravidlinne, amningslinne, pengar, ljuslykta som Benjamin gjort på dagis....öhh.... Ja, det är de julklapparna jag kommer ihåg just nu. Madrassen var den mest välbehövda julklappen jag någonsin fått!

Igår lekte Benjamin med sina julklappar mest hela dagen och sedan åt vi rester hemma hos svärföräldrarna. Idag har vi varit hos kompisar på julbrunch, snölek och fika. I morgon väntar barnmorskebesök och sedan lite rea-shopping. Får väl se vad BM har att säga. Det är första vägningen sedan vecka 9 så det ska bli spännande att se vad hennes våg stannar på och sedan är det mätning av magen. Det blir nog lite prat om sjukskrivningen med skulle jag tro.....


Benjamin och hans kusin Danne smyckade ut sig så fint....


Benjamin i tomtens knä.


Benjamin i mellankusin Tobbes knä. Benjamin avgudar sin kusin Tobbe även om han har svårt att komma ihåg hans namn ;). De är tre bröder och han blandar alltid ihop Tobbe och Danne.


Foto från dagens snölek. Benjamin uppe på ett snöberg.


Min lilla sötnöt!


I morse uppfann Benjamin en egen sorts fotbollslek. Man skulle ha en filt runt midjan, pappa puh hade samma utstyrsel, dock inte nalle puh filt ;). Notera de fina tigertofflorna i vänstra hörnet ;)


Här spelar Benjamin och pappa Ballongjakten som Benjamin fick av gudmor Jenny och Aje.

1 comment:

Ivy said...

Så bra att madrassen blev en hit, det räknade jag egentligen med - de är helt super till oss gravida med foglossning och andra besvär :) Lifesaver! Härligt att ni hade en bra jul också, vilka bortskämdingar vi har - och så kommer det syskon snart också. Våra släktingar kommer att bli ruinerader av dessa charmtroll!