Friday, June 5, 2009

VABar lite

Benjamin hade feber när jag kom hem med honom från dagis i onsdags. Så jag stannade hemma med honom igår och idag. Idag har han inte haft feber än så länge vad jag känt men busungen brukar ju få feber på eftermiddagarna, efter att han har nannat middag. Och han är sig inte helt lik. Gnällig som attan och han tuggar på allt som om han var bebis igen. Misstänker att det är en tand på G.

Igår hade vi en suverän dag. Först lekte vi med lera. Sen gick vi till närlivs och handlade jäst och ägg så vi kunde baka lite. Vi passade på att gå en lång runda samtidigt istället för att gå direkt hem. Eller ja, det var jag som gick. För ovanlighetens skull sa Bemi att han inte orkade gå mer efter en liten bit. När vi kom hem gjorde vi degen och Bemi hjälpte till som en stor kille och medan den började jäsa åt Bemi lunch (han åt som en lite häst) och sen nannade Bemi i 2 timmar. Jag fick väcka honom... Under tiden som han nannade bakade jag bullarna och satte dem på jäsning igen och hann få in 2 plåtar innan jag tog upp Bemi. När bullarna var klara fikade vi framför Emil. Mysigt tyckte busungen.

På eftermiddagen fick han ett tossaryck och var allt annat än mysig (trotsig) men det lugnade ner sig efter ca 1-1½ timme. Sen hjälpte han mig att frysa in bullarna och tömma diskmaskinen.

Dagen idag började väl inte så bra. Han har varit trotsig större delen av morgonen. Så vid 10 tog jag på oss och gick ut. Vi gick inte ut för att ha "roligt" dvs, leka i trädgården. Syftet var att trötta ut en viss liten kille med hur mycket energi som helst. Vi gick en lång runda. Eller ja, det var mest jag som gick idag också. Rundan var kanske inte så genomtänkt av mig. På vägen hem hade jag en stor backe upp och ja, jag var ju redan trött i benen så jag fick stanna en del på vägen. Vi var ute och gick i lite mer än 1 timme. När vi kom hem var Bemi "humig" så det var ju tur att jag hade hittat en lite matlåda i frysen med spagetthi och köttfärssås som vi snabbt kunde värma till B. Han åt återigen som en häst. Sen var han så trött så han somnade bums när jag la honom.

Här sitter jag nu och relaxar framför datorn. Bemis humör var bättre när vi kom in så jag hoppas att det håller i sig när han vaknar. Mina ben är rejält trötta nu så jag ska bara ta det lugnt nu när han sover. Disk och annat får faktiskt vänta.

Jag fick en ny mobil förra fredagen (den andra har varit på reparation ett antal gånger). Jag valde en annan modell denna gången och fick bara lägga till en liten summa. Det blev en SonyEricsson w595 med stegräknare. Jag går inte de 10 000 steg man ska per dag men jag använder den som sporre till mig själv att gå i alla fall min uppsatta gräns med steg per dag.

Och neurologen ja, läkaren är på semester och tillbaka i augusti. Jag kommer få en tid till honom i början av augusti. Så det känns som om det rullar på igen...



Förra helgen. Bemi blåser bubblor som vanligt...


Och leker med vatten. Oxå en favvo.


Och står upp på sin rutschkana.



Och är sötast i världen.



Vi lekte med lera i morse med. Notera hans något urvuxna kladdskydd som han ville ha på sig.


Mamma testar perspektivfoto


På stora bron över till Krågeholm. Idag på vår promenad. Han skulle ha sina fina glasögon på sig precis som mamma har sina solglasögon. Allt ska nu vara "precis som mamma/pappa".
Åsså lite blommor från trädgården. Underbara rosor som slagit ut nu.


Rosenknopp



Lila boll, vad det nu är för sort...


Och akleja. Visst är den unerbar? Jag vill gärna ha fler aklejor, av olika sort. Inte de här vanliga mörklila och de där. Jag vet att dessa finns i lite olika sorter, vanliga och mindre vanliga.
Apropå aklejor hittade jag lite länkar med bilder på olika sorters:
http://www.blomsidor.se/blommor/akleja/akleja.htm Bollarna på sista raden med bilder, de som ligger som bild 2 och 3 där. De ser spännande ut.
Det finns några nästan svarta som ser fräcka ut, några tvåfärgade vit/blå och vit/röd. Man kan tydligen köpa fröer och förodla dem. Kanske får göra det nästa år eller ge mig ut i blomsterhandlar. Det är tydligen lätta växter som man slipper dalta med - passar mig då!








1 comment:

Veronica said...

Ja min läkare pratade om en remiss till lund för ablation. Visste inte att dom skulle besluta det med? iochförsig skulle min doktor prata för det. Jag får väll ta tag i vårdgarantin.. för jag orkar inte vänta i flera år. Är lite bättre med medicinen men långt från bra. Hjärtat är sådär uppretat och det känns som det gungar 24 timmar om dygnet..

Alltså det slår normalt nuförtiden men i gungande tankt.. som man åker båt med höga vågor.. :(