Monday, June 15, 2009

Glest med uppdateringarna

Det blir inte mycket uppdaterat just nu.

Förra veckan var det fullt upp. Vi fick nya datorer på jobb och det funkade inte så bra för min del. I onsdags satt en tekniker med datorn i över 4 timmar och det funkade inte när jag gick hem. På torsdagen satt en tekniker i 2 timmar med min dator och sedan funkade det ok. Jag saknar ett program som de inte kunnat installera ännu men det tar jag till hösten. Tog hem min dator i torsdags för att kolla min uppkoppling hemifrån och ja, det funkade ju inte. Så på fredagen höll jag på med det större delen av morgonen. Nu, peppar peppar verkar det funka även hemma...

Under de timmar som teknikern jobbade med min dator kunde jag inte göra något alls. Jag är helt beroende av min dator för att kunna jobba. Städa på mitt kontor funkar inte, det är redan så städat. Så på onsdagen gick jag ut en runda för att inte bli helt toss här.

På onsdagkväll var vi på dagis och grillade och hade avslutning och lämnade över sommarpresenter. I torsdags var vi på Sandras student (Sandra är Rogers systersons flickvän och Rogers systerson är Bemis fadder). Vi var hemma vid 22 och det märkte man av på fredagen, då var man allmänt seg....

I lördags fixade Roger och Arne en massa, började bla röja i verkstaden och Roger målade en vägg vit för att kunna sätta hyllor mot den väggen sen. Rogers föräldrar ska flytta till lägenhet så vi får alla Rogers pappas verktyg och grejer. Och det var en del grejer. Vi har ju ännu en del flyttlådor i verkstaden som ska tömmas men det kanske kan bli fart på det nu när vi börjar få upp hyllor längs med väggarna.... Jag bakade lite på lördagen, någon fyller ju snart år och ska ha "kaffe & kaka"-bjudning.

I söndags var det trädgårdsfix, det behövde ansas i trädgårdslandet och ja, det känner jag i mina lår idag. Träningsvärk.

Ovanpå detta har vi en helt otroligt trotsig liten 3-åring. Han testar oss hela tiden. I lördags gjorde jag misstaget att åka och handla mat själv med honom. Hela ICA hörde att vi var där. Det var "Bemi gå inte där, Bemi akta, Bemi kom hit, Bemi sluta, Bemi, Bemi, Bemi...." Jag var helt svettig när jag kom ut från ICA. Funderade allvarligt på att gå och lägga mig när vi kom hem kl 11....

Min läkare tror inte att operationen blir förrän efter sommaren. Typiskt. Jag har inte heller hört något ang Bemis operation av öronen. Vi vill ju gärna ha det gjort innan han börjar på dagis till hösten igen.

Bemi slutar dagis på torsdag eftersom Roger går på semester då och jag jobbar ytterligare en vecka innan det är ledigt för mig med.

Och förresten, min nya fina mobil som jag fick för 2 veckor sedan, den är på reparation nu.... Den hängde sig i torsdags, mitt i allt datorstrul. Behöver jag tillägga att jag hade kunnat strypa någon där och då?

En kort uppdatering....

No comments: