Wednesday, June 3, 2009

Operation

Igår var jag på ett möte med andra kommunikatörer inom Region Skåne och området Hälsa och vård. Det pratades en del om vårdköer och den kömiljon som minister Hägglund har utlovat om man klarar visa uppsatta mål. Lunds sjukhus ligger inte så bra till, tacka 17 för det. Jag har väntat på op-tid sedan september och gränsen är 90 dagar...

Jag fick lite jävlar anamma igår och ringde och jagade den som har hand om kön till ablation i Lund. Men hon jobbar bara fm. Det som eldade på mig var också att jag hade en väldigt dålig dag igår, hjärtat spökade rejält och jag hade ont.

Idag fick jag tag på ansvarig och fick beskedet om att jag kommer skickas till Karlskrona eftersom jag åberopat vårdgarantin. När jag frågade om tid/när? frågade hon om jag hade önskemål om när och jag sa så fort som möjligt så klart. Hon skulle skriva det. Karlskrona har tydligen inte så lång kö så jag hoppas att det blir snart. Kanske redan i juni?! Vem vet. Håll alla tummar ni har så kanske jag kan få en bra sommar utan en massa extraslag.

Nu ska jag bara ringa neurologen också och få en tid dit....Action!

2 comments:

Ivy said...

Jag håller tummar och tår!!! kram

Veronica said...

Ojoj, min läkare har skickat remiss igår till lund för abolation. Väntetiderna är långa sa han, jag orkar inte vänta. Tvi på väntetider. Nu vill man bara bli normal :)