Sunday, June 28, 2009

Födelsedag

Idag har det firats födelsedag i huset. Eller snarare i trädgården. För en gångs skull har jag haft underbart väder på min födelsedag! Så vi har faktiskt suttit ute och firat och fikat och snackat.

En underbar dag som började med att Bemi och Roger kom in och sjöng för mig och sedan hade Roger frukosten klar i köket, dukat bord med en ros från trädgården på min plats.

Bemi har trilskats en aning, bitit mamma i axeln och ja, varit så som han är just nu - en 3-åring med mycket trots och testande. Men ack så charmig ändå. Han bryr sig ju inte om att det är mammas födelsedag, det är en dag som vilken annan bara det att här var en massa folk som han kunde charma och leka med.

I morgon står det shopping och ett mysigt besök i Tirups örtagård på schemat.

Här kommer lite bilder från dagen...

Basilikan i mitt växthus. Den tar sig...


Tror ni det blir några tomater?


Min födelsedagspresent! Tack alla som var med och la ihop till den. Nu ska här bakas!


Och när man talar om att baka...bildbevis på vad vi bjöd på idag. Kanelbullar med cocos, daimbomber, kladdkaka med cocostoscatäcke (inte med på bild). Med på bild är även det kakfat som jag fick av BB-maffian i inflyttningspresent.


Och givetvis jordgubbstårta med dumlekräm och jordgubbar mellan.


Roger och jag avslutade kvällen så här...

3 comments:

Ivy said...

Grattis, grattis, grattis Hanna! Skickar du smakprover till Oslo snart? ;)

Anonymous said...

Hanna förlåt, visste ju att du fyllde år....ett välment men försenat GRATTIS!! känns som om du skulle kunna öppna bageri, ser bara så mumsigt ut! Ha en fortsatt härlig semester
Kram
Carina

Anonymous said...

Hej!
Hur mår du och hur har allt gått? fått någon tid för operation än?

Själv skickade min läkare en remiss till lund. Veckan senare fick jag en köplats, så nu står jag i köplats till ablation i lund. Nu har det gått en månad utan att höra något, antar att jag i mitten på sept kommer vända mig til vårdgarantin.

Var iväg en vecka på festival och då var det alkohol intag varje dag, då spökade hjärtat lite men nu är det i vanlig ordning igen.

Sköt om dig.

Mvh Veronica
http://lizardqueen.blogg.se