Thursday, January 18, 2007

Trött

Ja, det borde både jag och Bemi vara. Han är en aning stökig på nätterna just nu. Och på kvällarna ska jag kanske tillägga. Det är precis som om han inte kan komma till ro. Han somnar men så vaknar han efter 15-20 minuter igen och är otröstlig så det är bara att börja om på nattningsproceduren.

I natt vaknade han kl 4 och låg och snackade och bökade rundor i spjälisen. Roger vaknade så klart inte av det. Jag försökte vänta ut det och se om han somnade om men efter 30 min fick jag väcka Roger som var mindre glad....Och ja, sedan kl 4 har jag i princip inte sovit något.....Klockan ringde 5.30....

En glad nyhet är dock att hans nyvunna intresse för att bada håller i sig. Han fick bada igår när jag kom hem från jobb och oj va skoj det är numera. Att gå från att gallskrika till att nöjt sitta och plaska hur länge som helst i sin balja - ja steget känns långt men så skönt det är! Inte en tillstymmelse till att skrika eller vara missnöjd. Det var snarare så att han inte ville komma upp ur baljan. Men han hade plaskat så där knappt var något vatten kvar. Efter en stund kom han på att han kunde ju slå med handen i vattnet och få det att stänka, hihi. Både Roger och jag skrattade oss igenom hans bad. Kanske finns det ett hopp om att kunna gå till badhuset med honom någon gång?!

Hela denna helgen är fullbokad och det känns som om vi inte kommer hinna med något där hemma denna helgen heller. Förra helgen blev det inget gjort för Roger och Bemi var krassliga. På fredag ska vi till Rogers syster med familj, svågern fyller år. På lördag är det hockey vilket är lika med att hela dagen är "fördärvad". Man hinner inte med något annat än det den dagen. Men pappa kommer ner och håller mig sällskap annars skulle jag väl följt med på hockeyn men det känns inte som om jag missar så mycket.....Då är det roligare att träffa pappa som dessutom ska ha med sig min styvsyster Marias pojke Oliver ner. Det är dessutom hockey tre lördagar i rad nu....På söndag ska vi till Rogers farmor som fyller år. Hon bjuder på middag men då går hela dagen till det. Och vips är det måndag och ny arbetsvecka och då får man inget gjort då heller. Då är det basic saker där hemma som kan fixas. Inget akvarium som blir vigjort, ingen ram till Bemis fina tavla, eventuellt kan jag åka ut och handla lite nya kläder jag behöver nu när jag jobbar men that's it....suck.

Och inte blir man gladare av att titta ut och att det är helt grått där ute. Jag saknar förvisso inte snön men det kunde väl varit lite ljusare?! Jag får titta på mina fotona av Bemi på jobb, han är ju min lilla solstråle.

Jag ser att det är ett tag sedan jag lagt in bilder på Bemi men det blir inte av att jag tar så många nya nu när jag jobbar. Jag får väl se om jag kan ta några i helgen på Bemi och morfar.

Annars händer det inte mycket här. Det är fortfarande lika jobbigt att lämna Bemi om dagarna och gå och jobba. Jag saknar honom enormt mycket under dagarna och vill inte göra några ärenden när jag slutat utan bara komma hem FORT för att få se min lille kille.

Håll till godo med denna bilden så länge....

No comments: