Friday, January 12, 2007

Bemi verkar krasslig

Min lilla skatt! Han har förmodligen fått mitt virus som jag hade förra veckan, och fortfarande har lite biverkningar av. Han hostar, snörvlar, är allmänt grinig, kräker mer än han brukar och det är mycket slem som kommer. Bara det inte är RS-virus...*hjälp*....

Igår när jag kom hem så var han så mammig. Precis som om han inte registrerat att jag varit borta men så när han såg mig så kom han på att jag varit borta hela dagen. Han blev så ledsen. Han fick följa med mig upp när jag skulle byta från jobbkläder till hemmamyskläder. När jag satte honom på sängen för att byta byxor så blev han så olycklig. Han ville kramas och vara nära, min lilla snuttebebis!

Sedan var det jättejobbigt att äta gröten igår kväll, han som älskar gröt. Han grät mellan varje sked men äta skulle han. Vi började undra om det är så att han har lite ont i halsen?!

Han var så trött så jag tänkte, han somnar nog tidigt.....*not*. Han somnade när jag ammade som vanligt men vaknade när jag skulle knäppa BH:n och dra ner tröjan, typiskt som kusin Anton skulle säga. Sedan skulle int Bemi sova. Han somnade när han fick amma en gång till strax innan kl 22. Sedan har det varit hostigt och lite gnälligt i natt. Jag hoppas han blir bättre under dagen. Annars får kanske pappa ringa till bvc och höra....

Fredag! Äntligen! En arbetsdag till. Fredagar brukar gå snabbt för man vet att det snart är helg. Och jag, jag längtar efter min bebis!! Mys med min skatt!!

Åh, just det. På jobb har vi ett suveränt tryckeri som kan trycka på olika material. Redan i våras var jag sugen på att få ett foto tryckt på canvas men ville vänta tills jag hade en bild på bebisen. Och det har jag ju ett antal nu. Så igår när jag la in en ny bild som bakgrund på skärmen på jobbedatorn såg jag den perfekta bilden till en canvastavla till vardagsrummet. Jag pratade med dem på tryckeriet och Linus fixade en 50 x 70 tavla med min älsklingsbild på Bemi. Det blev så läckert! Nu ska vi bara hitta en snygg ram till den. Jag fick utskriften till kompispris *fniss*. Tack Linus! Inte helt otänkbart att det blir en tavla till så han värvar kunder (jag sprang ju runt och visade min fina bild för alla som var intresserade på jobb igår också....)

När vi fått upp tavlan på väggen ska jag ta en bild och visa!

No comments: