Thursday, January 11, 2007

Jag klarade det!

Ja, jag klarade av att jobba första dagen. Och det efter att bara ha sovit 2 timmar.....Jag somnade till slut kl 3 och vaknade sedan kl 5 när Bemi ville upp och ha mat. Roger "stampade upp" och gav honom flaskan. Jag tror att även grannarna uppfattade att det var matningsdags av Bemi.....Sedan kunde ju inte jag somna om så jag låg vaken till kl 6 när klockan ringde.

Dagen gick ganska fort igår ändå. Jag gick hem en aning tidigare. Jag brukar ju börja kl 7 och sluta kl 15.30 men eftersom det var första dagen började jag kl 8 för att min chef skulle kunna sätta mig in vad som behövde göras och vad som hänt under tiden jag varit borta.

Och det var ju inte helt fel att komma hem till en leende liten bebis! Bättre välkomnande kan man inte få! Min lilla gosunge! Som mamma saknar honom när hon är borta från honom. Det är tur att jag har en hel radda foton uppsatta på mitt kontor, som inspiration att beta av dagens uppgifter för att kunna komma hem FORT.

Pappa och Bemi verkar ha haft det bra hemma. Roger hade fått gjort en himla massa under dagen - multipappa numera kallad *ler*. Han hade rensat akvariet och städat ur det så att vi kan köpa ny sand, nya fiskar och nya växter i helgen. Det kan vara rogivande för Bemi att titta på akvariet....tror vi....

Nu är det bara i morgon kvar och sedan är jag ledig i fyra dagar. I helgen ska vi som sagt fixa akvariet, ta undan julsakerna och så ska jag mysa massor med Bemi! Mysa, mysa, mysa! Dvs många kramar och blöta pussar och lite tjuvnyp. Han är en mästare på att nypas....och att dra mamma i håret. Undras om han är avundsjuk på mitt hår? Jag har sagt att han får lov att skaffa sig långt hår när han blir större....och flyttat hemifrån. *ler* Så länge mamma bestämmer ska han vara korthårig.

På måndag ska vi träffa BB-mammorna hos Caroline i Dalby. På tisdag ska vi mysa och kanske baka lite. Jag har sådan lust att baka något och det brukar bli kakor då men jag tänkte passa på och baka köttfärsbröd istället. Lite nyttigare och så kan jag ta med det till lunch på jobb.

Imorgon ska jag ta snabblunch bara, dvs äta på mitt rum, för under lunchen ska jag åka till Nova och köpa lite buffé med mig hem som vi ska ha på kvällen för att fira att första arbetsveckan är avklarad. De har sådan mumsig buffé på Nova! Lite fredagslyx.

No comments: