Wednesday, November 25, 2009

Jag vill hem nu!

Kolla in:
http://www.gourmetamigurumi.com/?p=689&cpage=1#comment-2287

Jag är ju som sagt lite fast i virkträsket och inte blev det bättre av att se denna tjejens verk. Jag vill också kunna virka sånt och komma på såna fina mönster själv. Tänk att virka en docka och sedan sy en massa kläder till den. Åh jag vill också kunna. Jag har i och för sig tur som har en son som är lite intresserad av dockor och sånt så det hade funkat att virka det till honom och sy, det kan jag ju i viss mån. Men jag vill ju ha mönster att gå efter.

Suck. Dubbelsuck! Hennes små kreationer är ju helt fantastiska! Jag vill ju nästan ha dem själv, till mig, och leka med. :o) Jag vill hem och virka nu. Hem och pyssla. Varför ska jag ha ett sådant pysselbehov? För att jag inte får ut min kreativitet på jobb? Det är faktiskt lite jobbigt när det kliar i fingrarna för att jag måste få utlopp för kreativiteten. Det är ju så roligt att skapa och jag mår så bra av det. Jag blir lugn i kroppen (och jag somnar inte i soffan lika ofta *ler*).

Funderat vidare på det här med julklappar och sånt. Bemi är ju en hejare på memory på datorn så ett riktigt memory-spel hade nog varit en hit för honom. Och kanske något annat spel anpassat för 3-åringar. Han gillar ju att spela. Han är grym när han spelar memory, har full koll på var brickorna ligger.

När jag ändå är inne på spel. Roger och jag insåg häromdagen att vi inte spelar spel längre. Vi gjorde det jättemycket innan. Så ett nytt spel, anpassat för 2 personer, hade varit toppen som julklapp till oss. Jag får nog ta och plcoka upp alfapet för det var länge sedan och det ligger i källaren nu. Där gör det ingen nytta och det blir lätt att man glömmer.

Men ikväll är det pyssel i soffan som gäller. Roger ska se på hockey och jag ska ha en TV-fri kväll kan man säga. Jag ska pyssla för hela slanten i soffan bredvid Roger. Dels med virkningen (har ett projekt - eller egentligen två för Bs lejon ska också bli klart - som måste avslutas) och dels med en lite julklappar. Önskar dygnet hade fler timmar så jag kunde pyssla mer, leka mer med B och mysa mer med R och B.

2 comments:

Anonymous said...

Hej Hanna.
Hur är allt med dig? har du hört något nytt från Karlskrona?

Sjukt hur lång tid det tar för den svenska vården att ge en tid. Har varit jävligt irriterad, men samtidigt kommer jag ingenstans av att vara det. Nu får man vänta max 2-3 månader. Jag håller tummarna för mig själv och för dig med !

Vem vet vi kanske ligger där samtidigt ?

Stor kram Veronica

Ivy said...

Tusen tack underbara Hanna! Gissa om jag har en överlycklig tjej i soffan som älskar baby giraffen!

Kan du virka en lilla syster möjligtvis ;)

Jag vet faktiskt inte om mamma skulle virka själv eller om hon menade att JAG ska göra det? När jag ser giraffen blir jag såååå pysselsugen, men jag har inte klarat av en grytlapp tidigare ens en gång. Men kanske om jag börjar i jul när jag hälsar på mamma så kan hon förklara för mig hehe.

Har ju massor med småbarn i bekantskapskretsen, men jag vill ju inte ge dem deformerade djur haha.

Dunderkramar Hanna och tack till Bemi som lät Isa adoptera en!