Monday, July 20, 2009

Trött, förbannad och frustrerad

Jag blir så trött och finner inte ord för hur arg jag är på Lunds sjukhus. Inkompetenta idioter jobbar det där kan jag meddela. Och tyvärr sitter jag i deras rävsax och kan inte göra så mycket för att få dem att göra vad de ska. Men tro mig, jag ska läsa på mina rättigheter och se vart jag kan vända mig för att det ska hända något.

Vad som har hänt? Jag ringde Karlskrona sjukhus idag och deras hjärtavd för att få bekräftat att de fått remissen som skulle skickas omedelbart för en månad sedan. Det var ju bara en säkerhetsgrej tänkte jag. Yeah, right!

Jag höll på att tappa hakan när den trevliga kvinnan i Karlskrona sa att de inte fått någon remiss ang min operation.... Va? sa jag. Jag blev mållös (och det ska rätt mycket till ;o))
Vad ska man säga? Jag har svart på vitt i ett mail att de skulle se till att remissen skickades för en månad sedan. Jag har mailat personen jag hade kontakt med för en månad sedan för att få svar på vad som hänt, jag mailade verksamhetschefen som är på semester, jag mailade enhetschefen men även denne var på semester. Om jag inte fått svar i morgon lunch kommer jag ringa växeln för att höra vem som är tf verksamhetschef för tillfället och får jag inte svar där kommer jag ringa ännu högre chefer.
Jag ska även kolla upp med patientnämnden om de tar sig an sådant här och i nästa skede blirdet media. Jag är så förbannat trött på att kämpa för min rätt att få behandling. Jag har väldigt mycket problem med hjärtat just nu, framför allt på kvällarna och när jag ska sova. Det gör rent ut sagt ont i hjärtat varje kväll. Jag kan inte ligga på vänster sida när jag ska sova för det gör ont och trycker över hjärtat. Och detta gör ju knappast att mitt hjärta slår lugnare...

2 comments:

Ivy said...

Men fyyy, du måste ta detta vidare och anmäla, nu har det gått alldeles för lång tid utan att du fått riktig hjälp!

Stor kram till dig Hanna!

Veronica said...

Jag förstår att du är trött som fan, detta låter fan inte klokt?
Vad händer nu då? Va fan, man får verkligen tjata för att bli frisk i detta samhället. Detta är fan skandal!

Hoppas det går framåt.
Kram Veronica