Monday, July 27, 2009

Jag har verkligen inte turen på min sida...

Koordinatorn från Lunds sjukhus ringde idag, precis som han lovat. Stor eloge till honom! Men tyvärr hade han inget bra besked till mig. Jag uppfattade inte allt men det stod klart att Region Skåne inte tecknat avtal med det privata centret i Stockholm. Orsaken till det förstod jag inte men det kan ju kvitta.

Nu ska "mitt" ärende upp på sjukhuschefsnivå. Tydligen är mitt fall extra svårt, eller tillhör de extra svåra fallen som "ställer till" det lite för sjukhuset. Operationen är tydligen väldigt dyr så det är inte bara att skicka en vidare utan avtal måste finnas. Jag frågade om de inte har avtal med Köpenhamn men nä, det har de inte.

Jag har i alla fall fått namnet på den person som har hand om operationsköerna på kard i Lund så jag vet vem jag ska mailbomba. Koordinatorn sa att det handlar ju även om prioriteringar inom kön så det är väl det jag ska satsa på. Jag ska maila min kardläkare i Malmö när jag har tillgång till min jobbdator igen. Jag får boka en tid med honom och se vad han kan göra. Jag orkar inte längre. Jag har hållt ut under sommaren i tron att operationen skulle göras i september/oktober. Men tji fick jag.

Men det känns verkligen som om jag inte har turen på min sida. Det känns som om allt går emot mig när det gäller läkarvård. Fattas väl bara att neurologen som jag ska träffa nästa vecka inte har en aning om vad han ska ordinera för tester eller vad det kan vara för sjukdom jag har.

1 comment:

Veronica said...

Låter verkligen inte som turen är med dig, men samtidigt kna det ju inte bara få lov att gå tillsåhära.

Jo jag skal gifta mig i juli 2010. Längtar så jag spricker ! :)
Ha en toppen helg. Kramkram