Sunday, July 5, 2009

Bad, getingar och meckande

Det blir mycket bad i poolen nu. Det är härligt att ha en pool i någorlunda storlek i trädgården. Huvudsaken att man kan svalka av sig. Som ni kan se på bilderna nedan gillar Bemi sin pool! Kolla även in vår nyklippta kille...

Jag älskar verkligen vår trädgård, tyvärr gör getingarna det också. I fredags blev jag stucken av en, i tån och ja, det gjorde så in i hundan ont. Roger var iväg men förstod på mitt frustande i telefonen att det var bråttom att komma hem. Jag hade fått bort gadden i alla fall men mycket mer än så kunde jag inte ta mig för. Smärtan var grym. Jag hyperventilerade som om jag skulle föda barn. Tån är fortfarande svullen och röd och nu är jag noga med att alltid ha skor i trädgården... Onödiga djur!

Igår var vi hos kompisar och grillade och snackade. 4 killar i samma ålder lekte fint. Bemi hittade lite saker att mecka med, han är en äkta kille. Meckarglad!

Idag är det kanske lite svalare, eller kanske inte. Vi har cyklat en runda. Inbillar mig att det är bra för mina muskler... även om de är trötta och "darriga" nu. Resten av dagen tar vi det nog lugnt. I morgon är det dags för semestervecka nummer 2 av 6.



















1 comment:

Ivy said...

Åh. den orangea t-shirten passar Bemi så fint, riktigt levande bilder!

Hoppas att din tå snart blir bra, skönt att du är på sem. iaf och slipper sitta på jobb med bultande tå!