Sunday, February 22, 2009

Uppdatering

Jag har ju varit ledig några dagar extra nu, torsdag-söndag. Behövligt. I torsdags var Bemi hos sin faster några timmar och Roger och jag uträttade några ärenden och sedan åkte vi hem och fikade och såg en film innan vi hämtade busungen. Vi ser nästan aldrig film längre, hinner inte, orkar inte. Så det var väldigt uppskattat.

I fredags skulle vi gå ut en runda och leka i snön innan Roger skulle på hockeyn. Klumpemaja halkade givetvis när jag skulle ta på mig överdragsbyxorna och landade konstigt, slog både i svanskotan, vä knä och vä fot. Det kändes som om jag studsade på svanskotan :o( Men skam den som ger sig, jag följde med ut ändå men jag åkte inte pulka. Vi byggde snögubbar och snöskulpturer.

Igår var vi mest inne och tog det lugnt. Jag upptäckte att min vänstra fot nog fick en värre smäll än jag trodde. Hade rejält ont men kunde inte se något i fredags. Igår märkte jag att en tå är helt blålila och jag kan inte röra den. Så, den är nu tejpad. Förmodligen bruten men inte lönt att söka vård för det för de gör inget ändå.

Idag har jag bakat tårtor till nästa helgs födelsedagsfirande. Det blir glasstårtor, smidigt och bra och jag slipper joxa med dem nästa helg. När Bemi sov middag gjorde jag två tavlor på datorn som jag hoppas vi kan sätta upp i veckan. Det ser så mycket hemtrevligare ut med lite fler tavlor på väggarna. Vi har just nu 6 tavlor som väntar på att sättas upp, alla tillverkade av mig på ett eller annat sätt :o) Sedan hann jag även med att göra två layouter.

Nu ikväll tar vi det lite lugnt, ser på Emil och Pippi. Känner att tålamodet är lågt eftersom jag har ont i både rygg och fot. Nu ska jag gå in och mysa en stund med Bemi och kanske bjuda han på en smarties eller två....

I morgon drar en ny arbetsvecka igång med en del möten inbokade. Och en resa till Lund för jobbets räkning (gillar inte de resorna eftersom de gör att jag kommer hem senare på kvällarna).

3 comments:

Anonymous said...

Ja… Lush är bra! Framförallt før mig och Louisa (de som inte har dofter till Isa) eftersom vi har känslig hud oh mkt eksem. Karma creams och dreamcreams är jätte bra och deras handkrämer. När jag inte är så känslig m astma o allergier så älskar jag att använda deras body butters – de som smälter i duschen och så är man helt mjuk och fin efteråt. Därför är det så tråkigt natt Lush inte finns i Nroge, men jag beställer fr sv nätbutiken, eller om jag är i GBG eller sthlm 

Fridays måste du bara ta med dina killar till! Hamburgartallrikarna är så goda men framförallt älskar jag deras spareribs! Mmmmm. Barn menyerna är heller inte fy skam, massor att välja på till barnen. Å drinkarna... wooohoooo ;)

Anonymous said...

Hej !

HIttade inte din adress då jag har bytt blogg adress själv. Bifogar adressen till dig om du har lust att kolla in då och då ;-)

Du får gärna maila mig om du kommer svara på det jag frågar efter så slipper jag har det på bloggen. Du är den ända jag känner som har arytmi med.

Jag mår inte alls bra av medicinen som det är nu,börjat få mkt flimmer igen, dröst smärtor, andnöd och munntorrhet och huvudvärken som upplevs som att syre inte går runt som det skall. Samt jag kan inte sova över huvudtaget så jag har fått insomningstabletter och min läkare hjälper mig typ inte. Vad har du för medicin mot arytmin? hjälper det ? biverkningar ?

Jag undrar mest, jag har fått för mig a¨tt du har bytt läkare för nytt utlåtande? vet du hur jag går vidare med detta... om jag känner att min läkare inte ger mig hjälp nog. Jag kan inte leva med detta, påverkar allt.

Tacksam för svar, trevlig helg.

Kram Veronica

Ivy said...

Både bror och man är WoW-spelare hehe...