Tuesday, February 10, 2009

Heja Mif



En bild från i torsdags kväll. Benjamin hade på sig sin hockeytröja eftersom Malmö Redhawks spelade hemmamatch och pappa var på hockey. Egentligen supportar han inte laget - han supportar pappa (så klart). Han är så söt, när Roger är borta är han på hockey, oavsett vad han egentligen gör om han så är på föräldramöte eller på herrmiddag. Det är alltid hockey när pappa är borta på kvällarna. Och ibland säger han tom hockey när jag säger att pappa är på jobbet - jobb är lika med hockey.

Bilden är tagen med min mobilkamera, därav kvaliteten. Gäller att fånga ögonblicket för den här mannen är inte stilla många sekunder på en dag.

Egentligen hade jag tänkt visa en video med Bemis senaste present, men Quicktime vill inte funka och vända videon så det får vänta. Han fick en för tidig "Alla hjärtansdags-present" i lördags - en ukulele. Han fick tom följa med till musikaffären och välja vilken färg han ville ha. Färgvalet föll på GUL eftersom de håller på med färgen gul på dagis just nu. Gör sig dock fint till hans mörkblå vägg där hemma :o) Bemi älskar pappas gitarr och ska helst spela på den varje gång vi går ner i källaren. Pappa har ju tre gitarrer varav två är lite dyrare. Vill inte riskera att Bemi tar fel för han är inte alltid så försiktig som man kanske skulle önska.

Ukulelen är mer behändig för lilleman och han spelar så fint, om än korta stunder för han har enormt stora myror i brallan just nu. En annan som gillar Bemis present är pappa puh. När Bemi har lagt sig för kvällen norpar han ukulelen och spelar lite. För pappa får INTE låna den under dagtid när Bemi är vaken, då blir han topp tunnor rasande för det är HANS "gitarr". Ett undantag är dock när Bemi ska nanna, då vill han att pappa ska spela på ukulelen när Bemi ligger i sängen.

Jag tror bestämt att vi har en musikalisk liten son. Men med det inte sagt att han vill ha trummor som vissa i släkten hotar med. De åker ut fortare än kvickt ur detta hus. Migrän får jag så lätt ändå så jag slipper gärna ytterligare stress och oväsen (ja, jag tycker att trummor är oväsen). Ukulelen har ett lite dovare ljud än gitarren, ett mysigt ljud så det bekommer mig inte ett dugg.

På läkarfronten då. Jag har fått ett brev från min läkare där han förklarar hur det ser ut framöver. Jag ska göra EMG-undersökningen den 2 mars *hugga*. Ser inte fram emot att få en massa nålar instuckna i mina muskler men vad gör man inte för att få reda på vad som är fel?! Jag har dock bett om att få EMLA innan, för det innebär inte bara ett nålstick (som jag numera kan hantera utan att svimma) utan det kommer nog bli en del nålar skulle jag tro. Lovar att rapportera senare hur många det blev. När EMG är gjort ska jag ringa sjuksköterskan på neurologen och meddela att det är gjort och då bokar de en tid för biopsin utefter vad EMG:n säger. På EMG:n ser man ju vilka muskler som är påverkade och det blir väl någon av de som är "värst" påverkad som de tar en biopsi från. Skönt nu i alla fall att det är i rullning. Ser ut som om jag kanske kan få några svar nu innan sommaren i alla fall.

Nu ska jag skicka in ledighetsansökan för nästa vecka. Jag ska ta föräldraledigt två dagar nästa vecka. Roger har sportlov så han och Bemi är lediga. Sista ferielovet nu för Roger på ett år för sen går han på "vanlig" tjänst, 40 timmar i veckan på sitt nya jobb.

4 comments:

Anonymous said...

Søtnosen! Passar väldigt bra i tröjan tycker jag!

Anonymous said...

Sötnos till Bemi =)

Japp, det är Pärre som var med i Sveriges värsta... =)

Kram

Unknown said...

Bemi Bus!Den tröjan klär dig riktigt bra. Heja Mif! Hälsa H& R

Kram Aje

Anonymous said...

Imorgon skall vi se hemma matchen i ishockey på malmö arena =) Nu när man blivit malmöbo.

Lite nyfiken blev jag, minns du dina biverkningar av tambocor ? något tryck i huvet ? problem med att kolla på tv ? och.. andnöd ?

Kram Veronica