Friday, October 17, 2008

Varför är det så..

...att när man inte har tid kommer man på en massa projekt som man vill göra?

Mitt allra senaste projekt (utöver alla pysselprojekt jag redan har) är att jag vill köra tyg och sy en väska som Bemi ska ha på dagis. De har tygkassar och har sin kudde, snutte och napp i. När det är dags att sova tar varje barn sin kasse och går ut till sovsäcken. Bemi har en tråkig och ful tygkasse som jag fått gratis någonstans. Nu har jag hittat ett mönster på en lättsydd och snygg tygkasse. Du kan se en bild på den här.

Av en slump så gick jag in och kollade på Stof og stils hemsida och de har ju inte så lite snygga tyger där ju.... Hittade underbara tyger i brunt och grönt (de färgerna jag är sugen på att ha i sovrummet) som hade blivit fina till en sådan tygkasse/väska.

Sedan vill jag/ska jag sy fodral till kuddar till Bemis rum. Jag vill att han ska ha massor med lite större kuddar som han kan ha på golvet och sitta på, mysa bland och lite så. Och jag vill även sy nya fodral till kuddarna i vardagsrummet. De bruna och gröna tygerna hade gjort sig bra här med.

Kanske skulle jag ta och sy en sådan tygkasse/väska till mig själv också och en till Bemi att packa sina leksaker i när vi ska iväg någonstans. Det är ju roligare att ha en fin sådan kasse....

Och så var jag och köpte nya pärlor igår hos Nettan så jag vill ju pärla också....

Och i morgon flyttar vi vilket ju betyder att jag inte har tid med pyssel på lääääänge än. Först ska allt packas klart och sedan ska allt packas upp och ställas i ordning innan jag "får lov" att pyssla. Fast jag kanske kan åka och köpa tyget i alla fall, nu snart.... Och kanske smygpyssla...

Jag måste hitta tyg till gardiner till Bemi också. Men det hittar jag säkert på Stof og stil. Och det ska ju helst gå i blått eftersom han ska ha det i sitt rum. Blått och vitt. Men det kan få smyga in sig lite brunt också....

Åh, vad jag vill hem och pyssla istället för att sitta på jobbet! Och jag vill ha flyttat klart NU.

No comments: