Tuesday, October 14, 2008

Skadad

Bemi har skadat sig på dagis idag. De ringde Roger och berättade att han hade ramlat och slagit upp ett jack i pannan men att de tejpat. En förälder som är sjuksköterska hade tittat och sagt att det såg bra ut så de behövde inte åka till vårdcentralen. Men ändå! Min lille plutt! Hönsig som jag är så har jag inte kunnat slappna av på hela dagen.

När jag väl hämtat på dagis såg jag ju att det ser ok ut, där är en bula och ett sår. Stripsen lär få sitta ett tag tills de själv ramlar av. Han hade knappt sovit något på dagis så jag har en trött kille. Vi tar en lugn kväll, tittar på Karlsson på taket och tar en lätt kvällsmat (mannagrynsgröt som vi båda gillar). Roger jobbar sent.


Han tycker lite synd om sig själv....

I lördags var vi på 60-årsfest. Svärfar fyllde år. Bemi vägrade sova och somnade 01.30 när vi kom hem. Man var rätt mör dagen efter men Bemi var pigg och glad...

Nu är det inte många dagar tills vi flyttar. Har en del kvar att packa men jag orkar inte på kvällarna. Ska försöka gå hem tidigare i morgon och få lite gjort. Annars får vi ta det andra när vi väl har flyttat. Vi har ju två veckor efter flytten att röja här.
Nu ska jag krypa upp i soffan med min lilla älskling igen!

Bemi och hans gudmor i lördags. Fin bild på två fina människor!!


Födelsedagsgrisen himself.

No comments: