Tuesday, October 21, 2008

Intervjun

Hm, ja. Förutsättningarna ändrades lite när jag väl var där. Det visar sig att det är en ny infoavd som ska byggas upp/sättas samman. Chefen för detta kommer från Region Skåne och jag vet mycket väl vem hon är, en färgstark kvinna som jobbat som infochef på Folktandvården strax innan jag kom dit. Och hennes chef i sin tur, stadsdelschef eller vad det heter, har varit tandvårdschef på Folktandvården, också det strax innan jag började där. Världen är bra liten! Carina, högsta chefen av de två, prioriterar informationsarbete - me like- vilket saknas på min nuvarande arbetsplats. Bara det bådar gott. Och infochefen, Anna, är där fart och fläng i, hon har många idéer och verkar företagsam.

Det kommer ju framgå av min CV och intervjun igår (de var inte med utan det var en rekryteringsfirma som skötte intervjun) att jag jobbat på Folktandvården. Om det sedan är en fördel vet jag ju inte...ännu...

Jag vill i alla fall ha jobbet nu. Det verkar spännande och som om där är mycket på gång. Troligtvis får jag besked innan nästa fredag om jag har gått vidare till fler intervjuer.

Där var 196 sökande till tjänsten och jag var en av 12 som fick komma på första intervju.... Bara det är ju bra.

1 comment:

Ivy said...

Det är ju helt super Hanna! Superlycka till, det borde bara vara en førdel att ha jobbat inom detsamma som de också har gjort :)Håller tummar och tår!